Kort schokje/Mini fasciculaties door heel het lijf?

Als ik in rust ben of neer zit in de les kan ik af en toe een schokje ervaren. Het is niet echt elektro schock maar gewoon een lichte tik bij een spier. Het is volledig pijnloos.

Het lijkt op een mini-fasciculatie maar ik kan het niet waarnemen met het oog want het gaat zo snel. Het is nog geen seconde. Ik heb het overal maar meestal in de armen, kuiten en knieën. Het lijkt me 75 % gewrichtsgebonden ofzo?

Ik neem nu wel al magnesiumtabletten en het lijkt te verbeteren maar het kan ook gewoon psychologisch zijn.

Help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Antwoorden (2)

Magnesium is handig als je vaak last hebt van krampen.
Volgens mij hebben veel mensen dit, en is dit eigenlijk vrij normaal, heeft niets te maken met je gewrichten maar met je spieren.
Grtz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vit. B 6/11/12/ kunnen ook invloed hebben op je spieren..
heb zelf regelmatig schokjes in sieren vd armen en benen
heel vervelend