Wie kan meer vertellen over het soort griep dat nu heerst (april 2011)?

aLs enige in mijn omgeving ben ik overvallen door de griep.
Dankzij een beste antwoord op mijn vorige vraag weet ik nu dat een virus zich muteren kan en dat je daardoor
een andere variant van hetzelfde krijgt.
Bij mij begon deze griep weer met keelpijn, weinig hoesten. Krampen van nek tot en met hoofd. Stekende hoofdpijn.Niet meer eten. De griep duurt ongeveer 3 dagen, geen hoge koorts.
Ik heb op de nationale griepmeting gezocht en gekeken naar het soort griep dat er op dit moment; omgeving Zuidoost nederland heerst. Statistisch is er genoeg te vinden. Inhoudelijk echter helemaal niks. Niets, over de gebieden waar dat het virus zich bij voorkeur nestelt, hoe dat het komt dat je erg moe bent , geen honger meer, niets beschreven over hoe je aan de symptomen zoals hoofdpijnkrampen en spierpijn.
Wie kan meer vertellen over het soort griep. Is het een variant uit Azie. Heeft ze te maken met nekkramp? Is ze gevaarlijk? (ik heb me deze keer echt doodziek gevoeld).
.Weet je iets meer vanuit je vakgebied; kennis is zeer welkom je hoeft het niet makkelijk uit te leggen. Heb je deze griep ook al gehad? Uit welk gebied in Nederland kom je? Iedereen die ziek is wens ik natuurlijk van harte beterschap.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Ik heb vernomen dat H5N1 op dit moment actief is (een soort vogelgriep).
De symptomen hangen erg af van je conditie en weerstand
De eigenschappen, algemene malaise, spierpijn, geen eetlust enz klopt allemaal wel, alhoewel dat algemene griepklachten zijn.
Ook de hoofdpijn (wordt meestal mede veroorzaakt door hoge koorts) past in dat beeld.
Een flinke griep kan inderdaad zo naar aanvoelen dat je aan je levensverwachting gaat twijfelen.
helaas kan ik niet veel zekerheid in mijn antwoord leggen,
omdat ik deze aanwijzing vernomen heb maar nog niet heb nagetrokken.
Omdat ik echter meen dat je snel antwoord wil , meld ik dit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Griep heeft over het algemeen altijd dezelfde symptomen.
Zie hier: http://www.degrotegriepmeting.nl/?thissection_id=4
en hier: http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/Influenza/faq-griep-verkoudheid.jsp

Je bent moe omdat je ziek bent, je hebt geen trek omdat je ziek bent.
Maar zonder koorts, spierpijn en hoesten betwijfel ik of het wel griep is, dat zijn namelijk vrij kenmerkende symptomen.
Griep houdt geen verband met nekkramp, en bij nekkramp word je doorgaans ineens heel erg ziek, met zeer hoge koorts en een nek die zo stijf is dat je je kin niet meer op je borst kunt krijgen - je verschijnselen klinken daar helemaal niet naar.
Maak je je zorgen, bel dan je huisarts om te overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt virale meningitis, die doorgaans vrij goedaardig is, en de gevreesde bacteriële meningitis, dat is de klassieke "nekkramp".
Hier kun je er meer over lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nekkramp (met een wat onprettige foto als je niet zo goed tegen "vleesfoto's" kunt).
Ik had sinds begin vorige week een algeheel griepgevoel en inderdaad ook erg moe terwijl ik heel energiek ben. Wat ik heel raar vond waren de krampen/spierpijn in je nek die door je hele hoofd heen gingen dus ben blij dat jij dat ook beschrijft. Eind van de week begon ik droog te hoesten, zaterdag had ik keelpijn en vanaf zondag heel erg verhouden. Het is nu dinsdag en mijn verkoudheid heeft de vormen van voorhoofdholte ontsteking aangenomen. Alle andere symptomen zoals zojuist beschreven zijn aan het verdwijnen. Ik woon in Den Haag en hoorde vorige week van een vriend wiens vader huisarts is dat het juist heel erg scheen te heersen.