heb ik een salmonella infectie?

Zaterdagnacht na het uitgaan heb ik met mijn vriendinnen een broodje kip kebap gehad. ik heb die nacht ook weinig slaap gehad want mijn buik borrelde enorm.
ik bracht een bezoek aan het toilet en het diarree, zo dun had ik het nog nooit eerder gehad.

na ongeveer een uurtje slaap werd ik bezweet wakker (ik weet niet of dit koorts was) en voelde me duizelig. de hele dag heeft mijn buik geborreld en had ik een misselijk gevoel.

vanmorgen heb ik me ook maar ziek gemeld op school, omdat ik nog steeds aan de diarree ben, nog steeds buikkrampen heb, nog steeds misselijk ben en nu ook hoofdpijn heb. ook heb ik vanaf die nacht niks meer gegeten, ik werd misselijk bij de gedachte...

vriendinnen van mij, die ook zon broodje kip kebap hebben gehad hebben ook diarree, maar ik heb het veel erger.

nu is dus mijn vraag: heb ik een salmonella infectie?
of zou het iets anders kunnen zijn? zo ja, wat?

bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.9K

Antwoorden (3)

Het kan salmonella zijn of een andere ziekteverwekker. Als jullie er allen last van hebben, vrij snel na het eten, dan is het vast voedselvergiftiging door slechte hygiëne.

Je kan nog typen, dus je hebt het overleefd. Die zaak zou ik voortaan mijden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het probleem kan veroorzaakt worden door allerlei bacteriën, ook door darmbacteriën als E Coli. In dat geval heeft de medewerker zijn handen niet goed gewassen na het poepen.

De bacteriën kunnen toxines maken die niet kapot gaan bij verhitting, terwijl de bacteriën worden gedood. Je kunt dan nog flink ziek worden van de toxines.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt inderdaad sterk op een infectie met salmonella. Dat jij er meer last van hebt dan je vriendinnen kan komen doordat jij misschien een wat lagere weerstand hebt dan zij. Meestal geneest het na een paar dagen vanzelf. Zodra je je weer wat beter voelt kan je licht verteerbare dingen gaan eten (beschuit, witte rijst). Blijf tot die tijd wel goed drinken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn heel veel bacterien die vergelijkbare verschijnselen veroorzaken. salmonella is er slechts 1 van.
Er zijn ontzettend veel symptomen die kunnen duiden op een Salmonella infectie. Je zal de meeste wel kennen en toevallig lijken de meeste allemaal op de verschijnselen die bij buikgriep optreden. Je kunt last krijgen van; Buikkrampen, diarree, koorts,moeheid, misselijkheid en een ontzettende hoofdpijn. Deze symptomen duren vaak maar 1 á 2 dagen. Uiteraard is dit verschillend per persoon. Zou je dus minder weerstand hebben kunnen de symptomen ook langer duren. Tevens is het mogelijk dat je door de Salmonella bacterie artritische symptomen kunt vertonen na 3 á 4 weken (Gewrichtspijn). Goede hygiene en een bezoek aan de huisarts is wel aan te raden. Dit i.v.m. melding aan overheid en event. claim van jou bij verkoper van de kebap.