Wat kan ik het beste tijdens de griep eten en drinken?

Hallo allemaal,

Ik ben nu zo rond gisternacht nogal ziek.
Heb vaak overgegeven en zat vaak aan de diarree.
Vandaag gaat het wel iets beter, maar heb nog wel veel last van de verandering onder de dekens of gewoon zonder dekens, dus ook nog erg aan de diarree.

Ik drink nu wel erg veel thee en appelsap, maar heb toch ook wel is wat zin aan wat anders, en aan wat eten.

Wat kan ik het beste tijdens de griep eten en drinken?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een crackertje met jam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stop met de appelsap, hier zit veel suiker in en als je er veel van drinkt en weinig eet kan je er juist van aan de diarree raken, drink liever slappe thee en water.

Antwoorden (7)

Alles wat "niet zwaar op de maag valt".

Verder doe ik dit zelf "altijd" op mijn gevoel. Beschuit of een cracker kan vaak geen kwaad. Drinken zou ik houden op water & thee, eventueel met wat suiker.

Je kunt ook proberen (hang af van je gevoel) om een (halve) boterham te nemen met mager beleg. Ga vooral niet meteen te veel eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bouillon en toast, of een licht gevuld soepje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua drinken, pers een citroen uit, doe er HEET water bij en een beetje honing! Qua eten: eet een banaan, en als je jezelf echt wilt verwennen, bak die banaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kippensoep. Zit een beetje zout in en wat vulling maar niet te veel. Geeft even een andere smaak en is toch licht.
Beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je iets lichts eten zoals kip boillon met groene thee.
Beterschap'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dingen die "licht " zijn , een bakje yogurt met fruit of een booterham met kaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je beschrijft aan ziekteverschijnselen is geen griep maar gastro-enteritis, diarree ten gevolge van een infectieziekte in je darmen. Maar je mag het ook 'buikgriep' noemen, want zo heet dat nu eenmaal in de volksmond.

Je moet gewoon eten en drinken wat je lekker vindt en goed kunt verdragen. Na alle sap en thee is een kop bouillon best smakelijk en doe daar wat toast met een beetje boter bij voor wat vastigheid. Doe voorzichtig met fruit omdat de meeste soorten laxeren. Een glas groente- of tomatensap is ook lekker. Maar eet en drink verder gewoon alles wat je niet tegenstaat.