Ik gebruik floradix ijzertabletten maar ik vergeet hem vaak een halfuur voor het eten,is dit erg?

Ik heb de ziekte van Pfeiffer en ik prpbeer met de floradix ijzertabletten mij ijzerwaarde hoger te maken zodat ik een beter weerstand heb en hopelijk iets sneller kan herstellen. Maar vaak vergeet ik de tabletten een halfuur voor het eten in te nemen... heeft dit een negatieve werking op de tabletten? Of kan dit geen kwaad..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
9.9K
Pieterke
4 jaar geleden
Het medicijn zal waarschijnlijk minder goed in je lichaam worden opgenomen en misschien heb je wat eerder last van bijwerkingen. maar voor zover ik weet kan het niet echt kwaad. Kun je niet een alarm op je telefoon zetten o.i.d.zodat je het niet vergeet?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, dat is idd wel erg slim om te doen!

Antwoorden (1)

Neem ferrofumaraat bij voorkeur in op een lege maag. Dit is tot een half uur voor of minstens 1 uur na het eten. Combineer in elk geval niet met melk of melkproducten. Zo komt het ijzer het best in het bloed.
Als u veel last heeft van uw maag na inname, kunt u ferrofumaraat wel beter vlak na de maaltijd innemen. Dan heeft u er minder last van.
fremar