Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zie nog weleens op sites dat kinderen bepaalde kankersoorten kunnen krijgen, maar op welke leeftijd kun je zeg maar de "volwassensoorten" krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
703
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij niet een klein beetje last van hypochondrie? Je maakt je vaak zorgen over je gezondheid, maak ik op uit je vragen. Misschien kun je het er eens met je ouders of met de huisarts over hebben want wellicht is er iets aan te doen. Het is niet fijn als je vaak met onnodige angsten rondloopt.
Denk maar aan de spreuk 'Een mens lijdt vaak het meest door het lijden dat hij vreest...' Het gaat nog verder, maar dat moet je eventueel maar even googelen want ik weet het niet meer precies.
Veel succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Men spreekt bij kinderkanker altijd van een leeftijd van 0 tot 15 jaar. Dus veronderstel ik dat het antwoord op je vraag,
'vanaf 15 jaar' is.

Bij kinderen komen leukemie en tumoren van het centrale zenuwstelsel het meeste voor. Een hersentumor kan ontstaan op elke leeftijd, maar ze worden het meest gevonden bij kinderen tussen de 5 en 10 jaar oud.

Gelukkig geneest ongeveer 70% van de kinderen met kanker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding