kan ik norit gebruiken terwijl ik bloedverdunner plavix slik

is het mogelijk om norit te gebruiken bij bloedverdunners gebruik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
3.2K

Antwoorden (4)

Volgens mij moet je in dit soort gevallen geen risico nemen. Bel met je huisarts of ga bij de apotheek langs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de apotheek heeft telefoon. Wel een plus!
bijsluiter van Norit:
dit middel heeft met bijna alle andere medicijnen een wisselwerking! Het kan medicijnen aan zich binden en zo onwerkzaam maken. Dit is vooral van belang bij schildklierhormonen, bepaalde bloedverdunners, het hartmiddel digoxine en de anticonceptiepil. Vooral als u het binnen twee uur na andere medicijnen inneemt.

Bij sommige medicijnen is een interval van twee uur niet voldoende. Bijvoorbeeld bij:
bepaalde bloedverdunners: acenocoumarol (Sintrom) en fenprocoumon (Marcoumar). Raadpleeg de trombosedienst voor advies.
anticonceptiepil (‘de pil'). Raadpleeg de bijsluiter. Volg daarbij de instructie voor ‘diarree'. Raadpleeg bij vragen uw apotheek.

Jouw bloedverdunner staat er niet tussen maar kan dus wel een wisselwerking hebben. ik zou net als bovenstaande reactie even contact opnemen met de trombosedienst of apotheek.
gewoon even bellen om te overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Norrit is een actieve kool juist bij behandeling van overdosering,dus je kunt het eigenlijk nooit samen met een ander medicijn gebruiken omdat de werking dan sterk gereduceerd word.
Het gebruik van Norrit is altijd incidenteel,liefst al is het vrij verkrijgbaar,op advies van een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plavix bevat clopidogrel, wat niet genoemd wordt in de bijsluiter van Norit.
Maar bel de Trombosedienst en leg ze de vraag voor, die weten er alles van en kunnen je adviseren.