Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

kan ik norit gebruiken terwijl ik bloedverdunner plavix slik

is het mogelijk om norit te gebruiken bij bloedverdunners gebruik

Weet jij het antwoord?

/2500

bijsluiter van Norit: dit middel heeft met bijna alle andere medicijnen een wisselwerking! Het kan medicijnen aan zich binden en zo onwerkzaam maken. Dit is vooral van belang bij schildklierhormonen, bepaalde bloedverdunners, het hartmiddel digoxine en de anticonceptiepil. Vooral als u het binnen twee uur na andere medicijnen inneemt. Bij sommige medicijnen is een interval van twee uur niet voldoende. Bijvoorbeeld bij: bepaalde bloedverdunners: acenocoumarol (Sintrom) en fenprocoumon (Marcoumar). Raadpleeg de trombosedienst voor advies. anticonceptiepil (‘de pil'). Raadpleeg de bijsluiter. Volg daarbij de instructie voor ‘diarree'. Raadpleeg bij vragen uw apotheek. Jouw bloedverdunner staat er niet tussen maar kan dus wel een wisselwerking hebben. ik zou net als bovenstaande reactie even contact opnemen met de trombosedienst of apotheek. gewoon even bellen om te overleggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100