Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet het als je diarree, buikpijn en een zere keel hebt??

hoe heet het als je diarree, buikpijn en een zere keel hebt??

Toegevoegd na 2 minuten:
oja, en je hebt t ook heel erg koudd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan gaat het om twee dingen: gastro-enteritis, in de volksmond ook wel buikgriep genoemd, en keelontsteking. Ze komen soms samen voor maar er is geen ander verband tussen die twee aandoeningen dan een verminderde weerstand. Oftewel, het gaat om verschillende soorten ziekteverwekkers.

Waarschijnlijk heb je ook een beginnende koorts. Die buikgriep is doorgaans binnen een dag of twee wel over. Heb je duidelijke koorts en een behoorlijk dikke keel dan kun je angina of zelfs een abces in je keel hebben. Dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan omdat er complicaties kunnen optreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je amandelen kunnen zo heftig gaan ontsteken dat ze vol met pus/etter gaan zitten. Meestal heb je dat aan één kant en doorgaans heb je dan ook koorts. De kans dat je jezelf geneest is er dan ook nog wel maar als die pus op de verkeerde plekken in je lichaam terechtkomt, bijvoorbeeld je bloedsomloop, kun je er erg ziek van worden. Ik denk dat het zover bij jou nog niet is maar als je een erg dikke keel krijgt, zeker als dat vooral een één kant zit, moet je toch overwegen om de dokter even te laten kijken. Angina betekent keelontsteking, waarbij doorgaans de amandelen rood en opgezet zijn. Gaat het om een bacterie dan zie je vaak witte plekken pus op de amandelen.

Andere antwoorden (2)

Dat heet griep!
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit ik me bij aan, en kijk ook eens oude vragen na: http://www.goeievraag.nl/vraag/beetje-misselijk-buikpijn-diarree-keelpijn.195629
Of het nou griep is of iets anders, het heet in ieder geval ziek. En het is tijd om je bed in te duiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding