Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Volgens de arts heb ik last van obstipatie, maar mijn stoelgang is gewoon normaal. Is dit wel mogelijk?

Ik ben opgenomen in het ziekenhuis met hevige buikpijn, vooral rondom de navel.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik stel deze vraag overigens namens mijn partner. Ik vermeld dit alsnog even omdat de vrouwelijke darmflora wellicht anders werkt dan die van de man.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
694

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pijn rond de navel wijst vaak op een blindedarmontsteking. Ook kan je last hebben van het prikkelbare darmsyndroom. Dat kan je zelf enigszins ontdekken door je vlakke hand horizontaal met de pink recht tegen je buik net onder de navel te duwen. Daar zit de dikke darm en vaak doet het dan iets pijn in de bocht links naar beneden. Doet het daar pijn, dan zit er lucht of is er inderdaad kans op obstipatie. Vraag het de dokter eens!

Toegevoegd na 4 minuten:
Prikkelbare darmsyndroom (spastische darm) is vaker een klacht van vrouwen dan van mannen. Vaak speelt stress de hoofdrol: Der weinender Darm wordt dat wel genoemd. Is dat het geval, dan een probiotica-yoghurtje nemen elke dag, elke dag een eind wandelen en voldoende fruit, groente en 2 liter drinken. De dokter kan Duspatal voorschrijven maar dat werkt niet voor iedereen even goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding