Een darmpoli is een afdeling in het ziekenhuis, waar je met darmproblemen terecht kan.
Een darmpoliep (mischien bedoel je dat) is een woekering van het slijmvlies in de darm. Meestal goedaardig. Voor meer info, zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een darmpoliep is in de regel niet gevaarlijk, iedereen kan wel een of meerdere poliepen in de darm hebben.
Het is maar net of de poliep adenomateus is of er op langere termijn een risico bestaat.

Lees de informatie in bijgaande bron maar, dan zal veel je duidelijk worden.
12 jaar geleden
Een darmpoliep is meestal niet gevaarlijk, maar moet wel verwijderd en onderzocht worden. De darmspecialist doet dat tijdens een colonoscopie.

Een darmpoliep is in principe een goedaardig gezwel, maar kan zo groot worden dat de darm er door geblokkeerd raakt. Bovendien ontaarden 5% van de darmpoliepen. Omwille hiervan worden ze preventief verwijderd.