Hoe kom je het snelste van verkoudheid af?

Ik ben verkouden en wil hier zo snel mogelijk van af.
Ik kan niet tegen melk en heb op het moment geen dampo in huis.
In hoeveel dagen kan ik van mijn verkoudheid af zijn?
En hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K

Antwoorden (4)

Veel water drinken. Vaak je handen wassen. Extra vitamine C binnenkrijgen, door citrusfruit of door tabletten. Stomen met kokend water met wat zout erin.
Hoelang het duurt voordat je er vanaf bent is niet te voorspellen. De ene verkoudheid is de andere niet. Zo gemiddeld schat ik in dat iemand na anderhalve week weer helemaal gezond is.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nu een kruik bij mij liggen is dat ook iets wat kan helpen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, warm houden. Een verkoudheid duurt niet noodzakelijk anderhalve week. Ze kan snel over zijn of een maand duren. Ik heb de indruk dat in een warm zonnetje zitten mij wel helpt. Als er geen wind waait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke ik ga kruik steeds bij me houden, vitamine's slikken en veel water drinken.
Ik werk in een supermarkt en vind het dus niet erg prettig om verkouden te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heeft handen wassen er mee te maken? Je besmet anderen minder snel, maar je wordt zelf toch niet sneller beter van handen wassen?
Powergen
11 jaar geleden
@stippel, als het dezelfde virus is ben je idd immuun, maar verkoudheid kent heel veel verschillende virussen. En wanneer je verkouden bent heb je al minder weerstand, dus moet je niet ervoor zorgen dat je er niet iets bovenop komt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Powergen: Daar heb je wel een punt. Je zit ook je neus te snuiten en daar komen ook echt wel bacterien van op je hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil geen spelbreker zijn hoor, maar is anderhalve week niet een beetje lang? Ik ben ALTIJD in drie dagen van mijn verkoudheid af. Dampo smeren, sokken aan in bed, ui naast je bed, net iets te warm aankleden... Na drie dagen is het wel weg bij mij.. Misschien ligt de duur aan je conditie en weerstand?
Veel vitamine C tot je nemen, liefst uit groenten maar vooral uit fruit, zoals b.v. citroen. Een aanvulling via tabletten kun je zeker ook nemen.

Veel water drinken om de schadelijke stoffen wat sneller te kunnen afvoeren.

Daarna je heel goed aankleden en..naar buiten gaan. Liefst naar het strand of de dijk, zoals ik dat zelf altijd doe. Maar daarvoor moet je natuurlijk niet te ver van het strand wonen.

Frisse lucht is prima om van de verkoudheid af te raken, namelijk.

Ikzelf ben doorgaans in een paar dagen van mijn verkoudheid af..

Reken op twee tot drie dagen..afhankelijk van je leeftijd en je algemene gezondheidstoestand alsmede van je conditie om van je verkoudheid af te komen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
om er zo snel mogelijk vanaf te komen is het belangrijk om zoveel mogelijk rust te nemen. u kunt het beste gaan slapen zodat uw lichaam al zijn aandacht kan richten op het zuiveren van de deeltjes die u momenteel ziek doen voelen

Toegevoegd na 24 seconden:
http://www.tipadvies.nl/verkoudheid-tips.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een kleine aanvulling voor hulp op deze antwoorden, als je gaat slapen kun je neusspray gebruiken (kun je ook overdag gebruiken hoor :D)
Maar bij de apotheek kun je een neusspray halen die je neus opent (je voelt je niet meer verkouden) of een neusspray die niet opent maar helpt met er sneller vanaf komen, of ze samen werken weet ik niet... Moet je anders bij de apotheek zelf vragen.
Succes!