Hoe krijg je grote blaren het snelst open?

Ik heb een paar grote blaren (na aanlaten stippen bij huisarts van wratten) en ik heb er verschrikkelijk veel pijn aan. Bestaat er een manier om deze blaren sneller open te laten springen?
Doorprikken raden ze me af.

Toegevoegd na 3 minuten:
blaren met vocht om precies te zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je die niet gewoon dicht laten zitten?

Het beste antwoord

Niet doorprikken is inderdaad het beste. Het vocht geeft namelijk bescherming aan de onderhuid.
Maar als je er echt zoveel last van hebt kan je het wel doen. Om de kans op ontstekingen te voorkomen kan je bij de apotheek in doorprik naald halen. Deze is steriel. Doe eerst jodium op de blaar. Prik er twee gaatjes in (beide aan de rand tegenover elkaar. druk hem nu leeg met een steriel gaasje. Vervolgens jodium erop. Je kan hem afdekken met een steriel verband/ of duoderm (een pleister wat een soort tweede huid is), wat je ook bij de apotheek kan kopen. (wel prijzig)

Wat je ook kan doen is terug gaan naar de huisarts om het te laten beoordelen. Hij is degene die de blaren heeft laten onstaan. Eerlijk gezegd zou ik dat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

neem een dunne naald, maak deze sterriel en knoop hier vervolgens een stuk garen of draad aan. daarna de naald door de blaar heen prikken en vervolgens via de draad het vocht weg laten lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je er een vochtig koud doekje op leggen.
Of de dokter(sassistente) een tip vragen.