Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ziek (misselijk, overgeven, diarree) worden van bepaalde geuren?

Ik werk als jobstudente als schoonmaakster in een rusthuis en ik ben na dagen moeten thuisblijven omdat ik ziek werd. Ik was misselijk en had braakneigingen.
Na die twee dagen kwam een weekend dat ik niet moest werken, ik heb me in dat weekend relatief tot met momenten heel goed gevoeld.

Nu moest ik vandaag terug gaan werken en na een uur had ik diarree en heb ik overgegeven. En nu zit ik weer thuis!

Ik merk wel dat ik van bepaalde geuren irritant word en zo snel mogelijk uit die ruimte wil.

Kan het zijn dat -omdat ik thuis niet zo ziek ben als op het werk- ik ziek word van bepaalde geuren op mijn werk?

Ik dacht eerst dat het van de stress kon zijn, maar dat betwijfel ik nu ten zeerste omdat ik vanmorgen opstond met een goed gevoel en het slechtvoelen kwam plots op het werk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misselijk en overgeven kan zeker, als je geuren of stoffen vies vindt, als je bijvoorbeeld braaksel of ontlasting of urine moet opruimen. Vaak is het een kwestie van wennen, soms went het niet (dan ben je niet geschikt voor dit werk).
Diarree komt beslist niet door een reactie op geuren.
Misschien is je maag/darmstelsel van slag? Of heb je anders of op andere tijden gegeten dan je gewend bent? Je zou ook buikgriep kunnen hebben (maar dan zou je thuis ook last moeten hebben).
Als je gevoelige darmen hebt, kan het wel van de stress komen, als je bijvoorbeeld je maag helemaal leeggebraakt hebt kunnen je darmen een tijdje later soms opspelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)