Haren doneren voor mensen met kanker ?

Ik wil me haren graag wat laten groeien en wil het dan laten afknippen voor mensen met kanker zodat ze daar een pruik van kunnen maken. Nu heb ik al gegoogled hoe dat kan maar laat het liever afknippen dan het opsturen. Er stond dat je langs een ziekenhuis in de buurt kan gaan maar volgensmij is dat best raar om voor dat langs te komen. Iemand een idee hoe of wat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind dit echt super lief, je maakt ook iemand heel gelukkig.

Het beste antwoord

Er zijn ziekenhuizen die speciaal kakerpatienten behandelen zoals het antoni van leeuwenhuisziekenhuis in amsterdam. Daar zit een kapper in dat ziekenhuis die ook pruiken maakt daar kun je terecht om je haar te laten knippen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah oke, maar ik woon zelf in brabant dus dat is best wel een eind...

Andere antwoorden (3)

Bijgaande site is speciaal voor pruiken voor kinderen. had je die al gezien?
Maar daar moet je het haar ook opsturen

Toegevoegd na 1 uur:
Maar en dagje Amsterdam vanuit Brabant is wel te doen, Treinkaartje van de Hema of blokker, dan sta je er nog voor een leuke prijs ook
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die had ik ook al gezien, maar laat het liever afknippen dan opsturen.
in de grotere ziekenhuizen zoals het amc zit een speciale kapper die het knipt, echter word die kapper betaalt, niet door jou maar door het amc, als je het via stichting haarwensen doet hoeft niemand te betalen.
mooi initiatief. ik heb het 2x gedaan.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even gezocht en twee instanties gevonden waar je haar kunt doneren. Maar telkens wordt er verwacht dat je het haar in een envelop opstuurt. Maar als je nu echt mensen wil helpen met je haar, maakt dat toch eigenlijk weinig uit?

http://www.haardonatie.nl/

http://www.puikvoorelkaar.nl/index.php?subcatid=69&pagina_id=120