ik zit in italie en heb koorts,loopneus,hoesten enzo duizelig dat niet durf te staan,kippensoep kennen ze niet,mint allergisch voor wat kan ik doen?

zit in italie nog een week en heb geen zin nog meer dagen in bed te moeten blijven liggen,lig er al 3 dagen en neem wel steeds aspirines in,maar ben ten einde raad zo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
6.3K

Antwoorden (8)

Probeer even goed uit te zweten.
Voor het slapen gaan een heet bad nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben in Italie wel artsen, bezoek er eens een.

Toegevoegd na 52 seconden:
Je hotel kan ook een arts laten komen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga gewoon naar de apotheek (farmacia) en zeg gewoon dat je griep hebt (influenza, nausea, tosse). Dan krijg je vanzelf wel een recept dat je verder helpt. Kippensoep hebben ze er wel degelijk, dat heet brodo.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een paar woorden geleerd
Probeer eerst wit brood met bouillon, voel je je nog niet sterker kun je naar een arts gaan.
Je kun ook proberen om van alles wat te eten, hoeft niet veel te zijn, want je hebt geen diaree.
Is het erg warm daar? Heb je airco op je kamer?
Wanneer je het verschil met buiten te hoog instel, kan dit ook een reactie op de airco zijn.
Steeds weer dat temperatuur verschil, een airco die niet goed onderhouden wordt is ook een bron van bacterien.

Toegevoegd na 33 minuten:
Dat je je beroerd voel kan wel door temperatuur verschil ontstaan.
Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door temperatuur verschil.
Verkoudheid wordt veroorzaakt door virus of bacterie. Als airco systeem niet goed onderhouden wordt kan deze wel bacterien of virussen bevatten waardoor je verkouden wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb paar keer excursies hier gedaan en is hier tussen de 30 en 35 graden en dan loop je in die hitte,natuurlijk te zweten,en dan kom je in de tourbus en daar staat airco op 18:s ik denk dat daardoor ik deze kou uiteindelijk te pakken heb gekregen,airco heb ik op me kamer maar niet gebruikt.
Kristal
12 jaar geleden
Z11, waarom wit brood en niet bruin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertering van witbrood gaat langzamer, dus zo krijg je volgens mij meer zout binnen uit de bouillon.
Door de hoge temperaturen verlies je enorm veel vocht en zout.
Dit wordt ook altijd aangeraden als iemand in de zomer ziek is van de hitte en te weinig heeft gegeten en daardoor het gevoel krijgt dat ze van hun stokje gaan. Daar hoort dan ook duizeligheid bij.
Misschien is is ORS ook een optie om te proberen.
Kristal
12 jaar geleden
Dank je voor je uitleg Z11 :)
veel water drinken
groene thee
pittig eten (sambal enzo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overschakelen op paracetamol (ipv aspirines) of afwisselen. 500mg tot 1000mg per keer, max. 3 à 4 keer per dag.

Verder een neusspray halen bij de lokale apotheek.
En helaas nog een paar dagen platte rust, vrees ik.

Elke soep is trouwens goed (vocht en mineralen).

Veel beterschap !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Combinatie paracetamol, neusspray en hoestsiroop kan je op de been brengen zolang je nog daar bent. Maar vooral jezelf niet overdoen, want anders bekoop je het daarna eens zo erg.
Probeer toch naar een arts te gaan. We kunnen wel denken dat het een griepje is, maar zeker weten we het niet.

Als je een huisarts (médico) in Italië nodig hebt, kan je naar een gezondheidscentrum (Unità Sanitaria Locale) gaan. Hier kan je met je E111 formulier terecht. Informeer naar het dichtsbijzijnde gezondheidscentrum op je plaats van bestemming bijvoorbeeld bij de apotheek (farmacia). De behandeling is kosteloos en de verstrekte medicijnen kan je tegen het lokale tarief kopen (ongeveer 10% van de normale prijs).

Medicijnen koop je net als in Nederland bij de apotheek (farmacia). Bij lichte klachten kan je direct naar de apotheek gaan voor een medicijn. Het personeel is over het algemeen zeer kundig.
Als je een recept hebt van een arts van het ziekenfonds wordt er een kleine eigen bijdrage gerekend.
Bij iedere apotheek kan je zien waar de dichtsbijzijnde apotheek met avond- of weekenddienst is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
verstandig en informatief antwoord +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt : )
Huismiddeltje ooit gehoord, werkt goed. Neem een paar citroenen (liefst biologisch) en limoentjes (ook liefst biologisch) en bosje bascilicum. Steelpannetje met water, snijd de citroenen/limoentjes door, knijp ze uit in het pannetje en doe ze er vervolgens met schil en al bij. Een handje bascilicum erbij. Breng aan de kook. Vervolgens drink je dit een klein kopje een paar keer (warm) per dag.
Als het te vies is doe je er een beetje suiker bij.
Is een vitamine c bom en goed tegen griepverschijnselen.
Succes!