Werkt het om blader (met vocht) sneller uit te laten drogen door er 's nachts tandpasta op te smeren?

Of zou dit heel slecht zijn? Ik ga over 2 dagen op vakantie en heb nu op mn hand 4 hele grote blaren en zou ze dan graag weg willen hebben!
Door prikken werd me afgeraden, maar ik zou moeten wachten tot ze uit gingen drogen.
Zou ik dit kunnen versnellen en de blaren sneller uit te laten drogen door er tandpasta op te smeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
3.5K

Het beste antwoord

Nee dat moet je niet doen en het helpt niet. Ze zeggen wel een dat je tandpasta op een brandwond moet doen. Maar ook daar ben ik geen voorstander van.
Je kan er een verbandje om doen, als je er veel last van hebt. Het geneest vrij snel. Houdt het goed in de gate, Als hij open gaat kan je er een pleister met betadine op doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toch is het het beste om je handen eerst goed schoon maken met zeep, daarna met een naald de blaar openmaken om het vocht eruit te drukken.
Dan vervolgens een aantal uur de blaar laten uitdrogen.
S'nachts is het beste om er uienzalf op te smeren. Hierdoor versnelt de versterking van de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uierzalf op een open wond is zeker niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou op uitgedroogde blaren kan het geen kwaad hoor en helpt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn geen gewone blaren ook, ze komen omdat het aangestipte wratjes zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik niet gelezen in de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat stond in een eerdere vraag die verwijdert is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja da's niet handig, dan moet ze het wel duidelijk vermelden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan nog is uierzalf of uienzalf of wat voor zalf dan ook, zeker af te raden op open wonden
Doe er maar niks mee, tandpasta helpt misschien om puistjes uit te laten drogen naar het helpt niet bij blaren.