ik heb een simiaanlijn

hallo ik heb een simiaanlijn is dat erg want dat duid dat je de syndroom van down hebt maar ik ben volkomen gezond en ik heb niet zo'n gezicht die mensen down wel hebben. Hier is een link van een simiaanlijn. Let op de rechte lijn. http://img380.imageshack.us/img380/4283/simianphoto2pv.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
10.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Zo'n lijn heb ik ook - heeft niet iedereen zo'n lijn? Op jouw foto loopt de lijn eerst een tikje naar beneden en dan een tikje naar boven. De lijn op mijn linkerhand loopt juist eerst een tikje naar boven en dan een tikje naar beneden. En verder heb ik veel meer lijnen dan op die foto.

Het beste antwoord

Zo'n lijn is een kenmerk van het Syndroom van Down. All mensen met het Syndroom van Down hebben zo'n lijn, maar niet iedereen met zo'n lijn heeft Syndroom van Down.

Geen reden voor paniek dus, als je alleen dit kenmerk hebt.

Kenmerken van het syndroom van Down

* Verstandelijke handicap
* Epicantusplooi van de ogen (ronde ooghoek)
* Amandelvormige, ietwat scheefstaande ogen
* Atypische gelaatsvorm
* Vlak achterhoofd
* Slappe, groot lijkende tong en open mond
* Eén dwarse, doorlopende handplooi
* Vaak een ontbrekend kootje van de ringvinger
* Vaak een grotere ruimte tussen de grote- en naastgelegen teen
* In ongeveer 40 tot 50 procent van de gevallen een congenitale hartafwijking
* In 60 tot 70 procent van de gevallen bij prenatale screening een kleiner/geen neusbeentje zichtbaar op de echo
* Hyperlaxiteit (slappe banden, spieren en gewrichten)
* Vaak een kleine gestalte
* Vaak sluik, dun haar
* Kortere levensverwachting (70 jaar en ouder is redelijk zeldzaam)

Toegevoegd na 37 seconden:
typfoutje: All moet natuurlijk Alle zijn.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

erg erg, zo kun je ook nog opzoek gaan naar bultjes en of testen doen om te kijken of je mischien suikerziekte hebt bijv, hoe schat je je zelf in hoe schat de ander jou in van buitenaf? goeie vragen om jezelf eens te stellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het syndroom van Down zijn er meer kenmerken. De nekplooi, de korte, dikkere hand met de wat uitstaande vingers, de ogen, de kortere bovenkaak. Dat zal de arts bij je geboorte toch niet allemaal ontgaan zijn? Heb je dat ook?

Je ouders zullen het wel weten. En praat anders even met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb wat gezocht en op internet staat dat het een aaplijn is en dat je 99.9 % kans is dat je kind down kan krijgen nou heb ik even geluk gehad mijn moeder heeft ook zo'n lijn. En ik heb geen bultjes en de dokter zij dat ik 100% gezond ben maar op site's staan van ziekhuizen staat dat je je minimaal 1 syndroom moet hebben om zo'n lijn te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei..dat wordt me te moeilijk...kun je beter aan een arts of zo vragen.