Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

kun je gifstoffen in je lichaam/bloed hebben die je lichamelijk en geestelijk ziek maken?

Ik was een tijdje geleden in het ziekenhuis voor diverse onderzoeken ivm behandeling en evt. opname.(Ik ben Borderline-patient met een eetstoornis,ik heb ondergewicht en ben depressief en heb veel lichamelijke klachten)
Tussen de onderzoeken door kwam een verpleegkundige bij me zitten om een praatje te maken.Ze zei dat ze aan me zag dat ik ''ontzettend veel woede'' in me heb en toen zei dat ze aan mijn ogen(??)zag dat ik veel gifstoffen in mijn bloed heb en dat dat de oorzaak is van zowel mijn psychische als lichamelijke klachten.De hoofdverpleegkundige hoorde dit en kwam echt woedend tussenbeide met de mededeling dat ze me geen flauwekul moest aanpraten.Toen ik vroeg of zoiets kon vroeg ze of ik ook in kaboutertjes geloof!
maar is dit nu echt mogelijk?
Ik denk zelf dat mijn slechte/weinige eten elke dag en mijn vele, dagelijkse medicatie en tekorten(oa kalium) en bloedarmoede wel een grote rol spelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat iemand aan jou kan zien dat je "ontzettend veel woede" in je hebt, zou in principe nog wel kunnen. Sommige mensen zijn heel goed in het interpreteren van lichaamstaal, manier van doen, en andere subtiele aanwijzingen. Dus theoretisch is het mogelijk. Aan de andere kant is het ook heel goed mogelijk dat die verpleegster haar eigen vooroordeel, of verkeerde eerste indruk, zodanig op jou projecteerde dat ze alleen maar *dacht* dat ze iets wist. Dat je aan iemands ogen kunt zien dat er gifstoffen in het bloed zitten, is echt onzin. Ja, als je echt vergiftigd bent, is het zichtbaar - maar dan moet je al heel ver heen zijn. Daarom vind ik het geen wonder dat die hoofdverpleegkundige insprong. De dingen die de verpleegster jou vertelde, zijn op z'n best een eerste, heel persoonlijke indruk, en op z'n slechtst helemaal nergens op gebaseerd. Dat is leuk voor aan de borreltafel, maar in een serieus ziekenhuis geeft het geen pas. Het lijkt erop dat die verpleegkundige haar eigen hobby cq overtuigingen aan jou aan het opdringen was. Zelfs al zou ze nog zo gelijk hebben, dan nog mag ze dit niet doen. Het is volkomen onprofessioneel, en het gaat tegen alle ziekenhuisregels in. Een verpleegkundige mag geen diagnoses stellen. Punt. Zeker gezien jouw psychisch problematische achtergrond, is dit in feite immoreel. Jij kunt dan nog wel goed zelf nadenken, maar er zijn ook mensen die dat, door hun psychische problemen, niet meer kunnen. Die mensen zijn extreem beïnvloedbaar. En dan zou iemand die toch vertrouwen zou moeten inboezemen, zo'n labiele patiënt mooi even een bepaalde hoek inpraten, en dat nog wel zonder enig fundament! Nee, dat is schandalig. En jij mag blij zijn dat je nog gezond genoeg bent om zulke uitspraken nog in perspectief te kunnen plaatsen. Kortom: dat van die "veel woede" zou eventueel nog kunnen, maar ook dan had ze dat nooit zo mogen zeggen. Dat van die gifstoffen is pure onzin. En haar gedrag zou, als ik die verpleegkundige zou moeten beoordelen, reden zijn voor een stevig gesprek.

Kan je gifstoffen in je lichaam hebben welke je lichamelijk en geestelijk ziek maken? Ja. Kan je dit aan je ogen zien? Zeer zelden (Hoewel je bv koper ophopingen wel in je ogen kan zien)

Ja, je kan gifstoffen in je lichaam hebben die je ziek maken. En zoals je zelf beseft heeft het hoogstwaarschijnlijk te maken met je ongezonde levenstijl en je medicatie. Het lichaam heeft een aantal organen welke zich bezighouden met het afvoeren van vrijgekomen afvalstoffen (ontgifting) bvb de lever en de nieren. Maar voor deze organen kan het wel eens teveel worden en dan kan je ziek worden. Over die verpleegster: die is volgens mij te veel bezig met Chinese geneeskunde. Die geneeskunde beweert dat ze vele ziektes in de ogen kunnen zien. Maar we wonen hier wel in Europa, en zij werkt hier in een ziekenhuis. Zoiets kan écht niet door de beugel. Je ouders of jij kunnen daar zelfs voor naar de directie gaan, denk ik. Een verpleegster moet doen waar ze voor betaald wordt: verplegen!

Heb eens gezien dat er iets bestaat tegen ontgiften dit op spirituele beurzen je voeten in een badje leggen an een tijdje ziet het echt wel bruin, wat de waarheid daar achter zit is wel een twijfel. Maar eigenlijk bezit elk lichaam wel giftige stoffen zoals je op straat loopt en de uitlaat van de auto's in ademt zo heb je giftige stoffen binnen die dan ook nestelen in je longen enz...Dus ergens heeft die verpleester wel gelijk. Ook als jij zelf te weinig eet vergiftig je ook je eigen lichaam wat tot een zware bloedarmoede kan leiden die dan overgaat tot beenmergfalen die dodelijk kunnen zijn met spijtig genoeg meestal slechte aflopen. Ook organen zouden dit kunnen begeven dus dit is ook een vorm van zeer zware vergiftiging, dus ik raad je ten sterkste aan om beetje bij beetje terug wat te gaan eten. Depressie enz heb ik ook gehad maar ik ben in een alternatieve behandeling geweest , een echte psychiater maar een alternatieve waar mijn leven meer zin had gegeven en zo de depressie is opgelost. Ik sluit af met deze woorden : Herpak je leven, alles wat we meemaken heeft een reden, geloof me de grootste leermeesters zijn de mensen die het meeste meemaken. Groetjes Ritchie ps indien je wil praten stuur gerust PM

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100