Zijn er advocaten die gespecialiseerd in verdedigen van lymepatiënten

Jaren geleden ben ik gebeten en heb daarbij lyme opgelopen.Door mijn scheiding ben ik nu afhankelijk van een bijstandsuitkering maar die willen net geloven dat ik lyme heb en willen me verplicht laten werken.
Dit kan ik lichamelijk niet aan en omdat 1 van de verschijnselen van die ziekte betrekking heeft op de geest denkt men dat het tussen de oren zit en word ik niet serieus genomen. Ik zoek juridische bijstand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (3)

In de bron hieronder staat een advocaat genoemd, die gespecialiseerd is in letselschade bij Lyme patiënten.
Maar ik denk dat elke advocaat, gespecialiseerd in letselschade je zou kunnen helpen.
De site http://www.lymenet.nl/ biedt nog veel informatie over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, had over jouw bron heengelezen...
Voor dit onderwerp kun je beter terecht bij een arbeidsrecht advocaat of een sociale zekerheid advocaat (vaak valt dit samen). Ik neem aan dat je een of andere verklaring hebt van een arts o.i.d.? Letselschade is helemaal nog niet aan de orde, je bent nu het beste af met een advocaat die de vereisten van de bijstand e.d. kent, die je verdedigt aan de hand van je medisch dossier. Het is toch geen kwestie van niet geloven als je een medisch dossier hebt? Het UWV moet je trouwens ook onderzoeken dus die zullen tot dezelfde conclusie komen. Of heb je je nog niet officieel laten onderzoeken?

Daarbij zijn er ontzettend veel banen, ook waarbij je fysiek niet belast wordt. No offence, maar ze willen mensen nu eenmaal laten werken voor hun geld. Je komt dus niet zomaar in de bijstand als je nog ander werk kunt doen. Er is vast wel werk beschikbaar voor iemand met de ziekte van Lyme..

Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier om zowel het gezondheidsrecht als het arbeidsrecht. Probeer een advocatenkantoor te zoeken dat op beide gebieden gespecialiseerd is. Mocht dat niet te vinden zijn, ga dan voor een advocaat die gespecialiseerd is in het arbeidsrecht. Daar is namelijk ook al van alles bepaald over ziekte. Lees voor meer informatie ook even het volgende artikel: http://www.advocatenvinder.nl/rechtsgebieden/arbeidsrecht/arbeidsrecht.html. Wie weet kan die site je ook helpen bij het vinden van een advocaat, of een alternatief.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Nina