Wat kan je doen als je denkt dat je hooikoorts hebt? En zijn dit de kenmerken van hooikoorts?

ik heb een ontzettende loopneus.
druk op men neus.
ik moet telkens niezen.
ik heb erge traan ogen ook heb ik rode ogen.
ik heb het altijd rond deze tijd van het jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Altijd rond deze tijd van het jaar' is de factor waardoor ik op afstand durf te zeggen: ja, absoluut hooikoorts.

Antwoorden (8)

Dat klinkt inderdaad als hooikoorts. Je kan even langs je huisarts als je er té veel last van krijgt. Dan krijg je oogdruppels en/of pilletjes. Heel fijn, dan heb je nergens meer last van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die medicijnen helpen goed, maar helemaal over gaat het niet. Je blijft toch wat niesen en zo, maar het is draaglijk door de medicatie.
Het klinkt wel als hooikoorts.. Je kan denk het beste even langs je huisarts gaan die kan je het beste verder helpen! Anders zijn er ook nog hooikoorts tabletjes te koop bij de drogist! Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn medicijnen die je zonder voorschrift kan kopen: Zyrtec® of Claritine®. Je wordt er wel wat slaperig van, maar dat is na een dag of drie beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom kun je ook beter een nieuwere generatie hooikoortsmiddelen gebruiken, waar je niet slaperig van wordt.
Klinkt wel als een lichtere vorm van hooikoorts. Aangezien je het altijd rond dezelfde tijd van het jaar hebt, lijkt het me nog aannemelijker.

In de link vind je uitleg over wat hooikoorts precies is en wat de symptomen zijn. Op de pollenkalender kan je zien, in welke periode welke pollen in de lucht zitten.

Even langs de huisarts kan geen kwaad. Om er achter te komen voor wélke pollen je allergisch bent, kan een allergietest gedaan worden, zodat je medicatie er op afgestemd kan worden. Je hoeft natuurlijk niet aan de medicatie, er zijn ook plenty reformwinkels die natuurlijke hooikoortsmiddeltjes verkopen.

Succes ermee hoor. Ik hoop dat het niet erger wordt. Het is niet echt te genezen, maar je kunt het wel zoveel mogelijk bestrijden (de symptomen) om de klachten te verminderen. Wél kan je er "overheen" groeien. Een vriend van mij had het zwaar, zijn hele leven. Naarmate hij ouder werd werden de klachten minder en op zijn 26e was hij er vanaf...

http://www.allergieplein.nl/wat-is-hooikoorts

http://www.tegen-hooikoorts.nl/pollenkalender/

http://www.avogel.nl/Indicaties/Hooikoorts-symptomen.php#Natuurlijke%20hulp%20van%20A.VogelWEhjdAfgkh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooikoorts is een allergie. De allergische reactie ontstaat als iemand in contact komt met de stuifmeelkorrels (pollen) van grassen, bomen of onkruid. De meeste mensen hebben hooikoorts in de zomer, bij sommige mensen begint het al in februari/maart. Bij hooikoorts kun je de volgende klachten kunt krijgen:
* Een jeukende neus, waardoor iemand veel moet niezen. * Een verstopte neus of een 'loopneus'.
* Jeukende, tranende of branderige ogen.
* Een droge, branderige keel, waardoor iemand moet hoesten.

Er bestaan anti-allergiemiddelen (antihistaminica ). Er zijn tabletten, oogdruppels en neussprays verkrijgbaar via de huisarts en/of de apotheker.

Tips om zelf te zorgen dat je minder klachten krijgt:
* Blijf op zonnige en winderige dagen zoveel mogelijk binnen.
* Hou op deze dagen de ramen dicht, zodat het stuifmeel niet naar binnen waait.
* Draag een zonnebril.
* Laat gedragen kleding niet in de slaapkamer hangen. * Douchen en haren wassen voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook (last van) hooikoorts en ik heb nog een toevoeging op de antwoorden hier. Wat ik altijd doe als ik erg last heb van jeukende ogen, is rustig op de bank gaan liggen (binnen met de deur en ramen dicht) en dan leg ik een nat washandje op mijn ogen. Dit verlicht echt enorm de jeuk. Je kunt trouwens ook speciale oogdruppels krijgen (b.v. Livocab) tegen de allergische reactie. Mogelijk zijn er meer mensen in jouw familie die last hebben van hooikoorts en/of eczeem. Het kan namelijk erfelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar je huisarts om een allergietest te laten doen.

Dat is belangrijk want lang niet alle hooikoorts is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd cetirizine tabletjes, verkrijgbaar bij apotheek of drogist. die helpen erg goed en vrij snel ,je word er niet duf van.