Kan je daar kanker van krijgen als je jou mobile telefoon in je BH stopt ?

Ik stop altijd mijn mobiel in mijn BH, omdat ik een drukke baan heb en niet altijd mijn mobiel hoor afgaan.
En als ik mijn mobile in mijn BH stop voel ik hem trillen of afgaan.
Nu vertelde iemand mij dat je daar kanker van kan krijgen door die stralingen van de telefoon.
Hij zegt als je jou mobile telefoon zo dicht op je huid hebt dat het dus gevaarlijk is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K

Het beste antwoord

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, straalt een mobiele telefoon NIET.

Een mobiele telefoon straalt alleen maar op het moment dat je er iets mee doet. Wanneer je bijvoorbeeld belt of gebeld wordt, of wanneer je een SMS verstuurt of ontvangt, dan straalt een mobiele telefoon.

Op alle andere momenten straalt hij niet.

In de onderstaande Bron vind je hierover een uitgebreidere uitleg.

Toegevoegd na 5 minuten:

Oh, bijna vergeten: het antwoord op je vraag is dus: nee, je kunt geen kanker krijgen als je je mobiel in je BH stopt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

denk het niet want dan zouden mensen die heel veel bellen ook een hersentumor kunnen krijgen.
lijkt mij eerder een fabel dan waarheid