Is er een middel/behandeling om echt van migraine af te komen?

Ik heb al sinds ik me kan herinneren migraine. Ik heb mijn hele eetpatroon aangepast (geen chocola, koffie, thee enz.) ik heb verschillende medicijnen geprobeerd, geen een hielp echt goed. Is er iets om echt blijvend van migraine af te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Ik heb al jaar en dag goede resultaten met immigran. Als je al jaren bekend met migraine bent, dan voel je vaak een aanval al aankomen door voortekenen als dansende lichtvlekjes of grijze vlekken in jouw gezichtsveld of een beginnend vaag gevoel in jouw hoofd. Op het moment dat je nog niet misselijk bent en je neemt de immigran (sumatryptan als preparaatnaam) in dan voorkom je dat de aanval door zet en neemt de hoofdpijn in ieder geval bij mij af. Paracetamol etc. werkt bij echte Migraine niet.
Succes en beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Helaas tot op heden is migraine niet geneesbaar
fremar
13 jaar geleden
Ik adviseer je contact op te nemen met een klassiek homeopaat. De meeste, zo niet alle, ziektekostenverzekeraars vergoeden (gedeeltelijk) de daaraan verbonden kosten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een migrsineaanval heb,is het enige wat helpt sex in een donkere kamer.Klinkt misschien ongelooflijk maar toch is het zo.Dus bij mij gaat het excuus om geen sex te hebben omdat ik hoofdpijn heb,helaas niet op.Nu weet ik niet of sex hebben bij migraine ook bij mannen de pijn verlicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seks helpt vaak bij hoofdpijn, doet iets met de bloeddruk en de hormonen. Dus dat ligt niet aan jou ;-)
mijn moeder heeft hier ook haar hele leven al mee lopen klungelen. dagen lang ziek, alles donker, dieten, zichzelf injecteren noem maar op.

bij toeval is ze een keer bij de chiropractor gekomen en na een paar behandelingen is het afgenomen. nu heeft ze het nog maar heel af en toe, maar lang niet meer zo heftig.
ze heeft 2 vriendinnen de tip gegeven en deze merken ook een hele verbetering mbt migraine.
het is niet zo heel bekend in nederland, maar hoor vaker dat mensen er heel veel baat bij hebben.

misschien een keer het proberen waard!
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geneest vanzelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Migraine is niet te genezen, maar je kan de symptomen er wel van verminderen of zelfs voorkomen.

Migraine verlichten
Als je een migraineaanval hebt, kan je de symptomen verminderen of voorkomen door een pijnstillend middel als paracetamol of aspirine, ibuprofen of naproxen in te nemen.

Als de pijnstillers onvoldoende effect hebben, kan je huisarts je migrainemedicijnen voorschrijven. Hij zal doorgaans beginnen met je een lichter middel zonder al te veel bijwerkingen voor te schrijven. Als dit niet helpt, zal hij meer specifieke middelen voorschrijven. Deze zijn duurder en hebben doorgaans iets meer bijwerkingen. Triptanen bijvoorbeeld verminderen de intensiteit van migraineaanvallen en kunnen ze sneller doen verdwijnen. Onaangename bijwerkingen van deze geneesmiddelen zijn onder meer kriebelingen en een drukkend gevoel op de borst.

Patiënten moeten vaak een aantal middelen uitproberen voordat ze doorhebben welk middel bij hen het beste werkt.
Migraine voorkomen

Migraine kan je eigenlijk beter voorkomen dan genezen. Daarvoor moet je wel eerst te weten komen wat bij jou de uitlokkende factoren zijn van een migraineaanval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig zijn ze ook aan het experimenteren met botox, het schijnt goed te helpen alleen weten ze nog niet precies hoe het werkt. (zie bron)
Verder heb ik Imigran neusspray en dat werkt goed.
Verder zorg zijn er bij mij een aantal triggers;
vermoeidheid (te laat slapen), benauwdheid (weinig frisse lucht), een verstopte neus en nervositeit!
Zo lang ik die allemaal in de hand hebt, overkomt het me niet...en dat is best wel eens lastig. Maar misschien dat het je bekend voorkomt! Succes

Toegevoegd na 44 minuten:
zorg=nog