Oorontstking hoe kommje van de pijn af

Ik heb al 3 dagen ooronsteking en wordt 's nachts vaak wakker van de pijn. Ik heb dan moeite weer in slaap te komen. Asperientjes willen ook niet echt helpen. Hoe kom ik snel van de pijn af om weer te kunnen slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (6)

Ga morgen gelijk naar de huisarts. Je zou druppels kunnen krijgen of een kuurtje.

Een ontsteking wordt meestal verholpen met een antibiotica kuur en hoe sneller je deze krijgt hoe sneller je van de pijn af bent (meestal al na 1 of 2 dagen je kuur gebruiken).

Toegevoegd na 1 minuut:
In de bron alles over oorontsteking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar m'n beste toch, oorontsteking is een uitstekende reden om naar de dokter te gaan. Zelfs in het weekend mag je hiervoor naar de dokter gaan. Blijf er alsjeblieft niet mee lopen, het kan nare schade opleveren.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, tot je die dokter ziet: je mag per dag vier keer twee paracetamol. Dus hooguit acht per dag. Dat zou een beetje moeten schelen. Maar ga alsjeblieft naar de dokter. Met een kuurtje (als het echt oorontsteking is) ben je zo weer boven jan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk zag de dokter geen ontsteking. Nu moet je zelf afwegen of de pijn zo vervelend is, dat je er nog een keer naar gekeken wilt hebben.
Ik neem aan dat je wel dat zoute water hebt gebruikt? Voor lichte klachten helpt dat lekker. Niet in drie seconden maar wel na verloop van tijd.
Een druppel slaolie verzacht, zodat je gemakkelijker weer inslaapt. Een watje er op voorkomt dat je hoofdkussen nat en vet wordt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een beetje verwarmen anders voelt het zo koud aan in je oor! Verder prima middeltje.
Nou nou 3 dagen loop je er al mee rond?? Ik heb het een jaar of 4 terug ook gehad, meteen mee naar de dokter gegaan, een paar druppels gekregen en alles was weer goed.. Kortom, met pijnstillers kan je niet alles oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dokter is er erg tegen voor vanalles en nogwat antibiotica voor te schrijven en zegt dat je gerust een paar druppels olie in je oor kunt doen. Hij vindt dat beter.
13 jaar geleden
ga naar je huisarts!!!!! je kunt ook druppeltjes nemen, die werken rustgevend en verminderen de pijn. je kunt er ook lekkerder door slapen