Waar kan ik on-line een zelftest baarmoederhalskanker bestellen?

Mijn zusje weigert naar de dokter te gaan dus dit is misschien n oplossing..heb er geen ervaring mee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe wil je zusje het dan gaan doen als de test slecht uitvalt? En wil ze wel zo'n zelftest doen?
En die testen zijn volgens mij ook niet erg betrouwbaar,
ronron1212
10 jaar geleden
Die testers zijn er nog niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,precies..ik zeg ook 'mind over matter' ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@else, het is natuurlijk heel lief van je dat je bezorgd bent voor je zusje, maar je zusje heeft ook het onvervreemdbare recht "iets niet te willen weten". (als dat de reden is van niet naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet het antwoord op uw vraag, maar graag wil ik u aanbevelen om de huisarts een uitstrijkje te laten maken. Immers de betrouwbaarheid van de test is van groot belang. Stelt u zich voor dat de thuistest aangeeft dat alles goed is, terwijl dat niet het geval is. De zelftests zijn naar mijn weten nog onvoldoende betrouwbaar.

Het beste antwoord

Nergens een deugdelijke. Ze moet gewoon bij de dokter een uitstrijkje laten maken, echt, dat is doodsimpel en helemaal niet eng. Misschien is ze nog jong en durft ze het niet echt, maar ze wordt vanzelf ouder en zal nog heel wat keren bij een gynaecoloog komen, zeker weten. Huisarts doet dat uitstrijkje ook. Als ze echt niet naar die dokter wil, dan niet. Als er echt iets aan de hand zou zijn, dan gaat ze er dood aan. Is mijn buurvrouw ook overkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De zelftest is er nog niet,maar over twee jaar.

http://www.nieuws.nl/algemeen/20131018/Schippers-komt-met-thuistest-baarmoederhalskanker

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoelde niet gratis,er is wel een zelftest,maar die moet je dan wel zelf betalen en kost 98,-

http://www.humacare.nl/hpv-thuistest-humaan-papilloma-virus-thuistesten-humacare