Wat is precies een hoofdverkoudheid?

Wat zijn de symptomen en hoe kom je er vanaf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
7.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wordt bedoeld dat het niet alleen neusverkoudheid is, maar ook bij- en of voorhoofdsholtes ontstoken zijn. Behalve de gewone verkoudheidsverschijnselen heb je dan ook nog last van een drukkend gevoel op je hoofd. Het is goed om dan te stomen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danke

Andere antwoorden (1)

Het is een beetje een vreemde naam, want verkoudheid kan alleen maar in je hoofd zitten, zowel de griep influenza als de verkoudheid influenza, zitten in je hoofd.
Maar bij verkoudheid influenza, blijven de problemen alleen in je hoofd zitten, loopneus, verstopte neus, keelpijn, hoofdpijn, hoesten enz. terwijl dat bij de griep in je hele lichaam voelbaar is.
Dus zeker niet alles is zo maar griep, zoals veel mensen denken.
Griep komt hoofdzakelijk voor in de late herfst en winter, terwijl verkoudheid ook in de zomer veel voorkomt.
Hoe je er van af komt?
Veel slapen en geduld, eerst moet het lichaam de virus herkennen, dan pas gaat het lichaam in verweer ( koorts) en dan pas geneest het.
Soms duurt het een dag of drie, soms een week, soms veel langer.