Waarom is paracetamol zo populair, terwijl aspirine ook duidelijk zijn voordelen heeft?

Aspirine verkleint toch de kans op hersenbeschadigingen? Enzovoorts.

13 jaar geleden
in: Ziekten
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa !! Zoiets wilde ik ook zeggen, maar kwam niet uit mn woorden. Goed antwoord :)

Het beste antwoord

Dat is een goede vraag er zijn alleen veel voordelen bij Aspirine. Aspirine is nog maar enkele maanden bewezen na jaren lang onderzoek dat deze kanker verlagend werken. Vanaf nu wordt dit zelfs dagelijks een kleine dosis gegeven aan mensen die een risico vormen voor kanker. Over Paracetamol is het alleen werking van pijn bij hoofdpijn en bij aspirine helpt het nog tegen kanker en veel meer. Heb een artikel bijgevoegd voor je , zie link.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedoel beide werken niet alleen op hoofdpijn maar op pijnen dit kan ook tandpijn zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een voordeel van paracetamol boven aspirine voor veel mensen is dat je het (beperkt) in combinatie met alcohol mag gebruiken.
Mensen die bloedverdunners slikken, mogen geen aspirine, i.v.m. de eveneens bloedverdunnende werking van aspirine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol geeft minder kans op maagbloedingen, maar geeft wel kans op leverbeschadiging. Kan langdurriger geslikt worden.
Aspirine heeft het bloedverdunning aspect en bestrijdt ontstekingen. Maar kan voor kinderen vervelende bijwerkingen hebben.
Het is en blijft min of meer maatwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aspirine is bloedverdunnend maar tast/belast ook de maagwand (aan). Paracetamol werkt voor veel mensen beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PCM is goedkoper en koortsverlagend, dus beter bij griep of een gewone hoofdpijn. Aspirine is beter bij migraine!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide middelen hebben voor- èn nadelen, beiden hebben ze ongewenste bijwerkingen en risico's, en niet iedereen reageert hetzelfde op elk middel.
Ik mag zelf bijvoorbeeld geen aspirine omdat dat problemen kan geven in combinatie met de medicijnen die ik dagelijks slik, maar paracetamol is geen probleem.