Kindje 1 jaar en ziek wat kan het zijn?

Ze heeft 3 weken geleden waterpokjes gehad, waarbij ook koorts en huilerig niks geks verder. Nu heeft ze sinds eergister weer 39 graden, erg veel huilen, soms slaapt ze vast en de normale tijd, soms heel onrustig.
Ze schreeuwt het regelmatig uit en gaat echt diep door in haar huil, ze blijft er ook af en toe in hangen.
Ik maak me zorgen, kunnen pas om kwart voor 10 bij de huisartsenpost terecht.
Waar lijkt dit op? Of wil ik dat niet weten..

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor de snelle reacties!

Ze heeft keelontsteking, maar ze krijgt er nog niks voor, mag alleen 3 zetpillen per dag om de 8 uur. Anders na 2 dagen koorts wel een kuur.
Nu veel ijsjes eten. Ze slaapt nu eindelijk een beetje.
Iemand nog tips voor het verzachten van haar keeltje?
En wat beter slapen? Zijn er dingen die ze beter niet kan eten/drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Bel de huisartsenpost en zeg dat je je echt zorgen maakt en eerder komt.
In de auto stappen en gaan.
Een kindje van 1 kan wel snel hoge koorts hebben, maar het gevoel van de moeder is naar mijn idee de beste graadmeter en bezorgd zijn is niets mis mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Mee eens Nelly +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaders voelen dat soort dingen ook aan, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja vaders natuurlijk ook, maar de vragen steller is een moeder vandaar.......;)

Andere antwoorden (3)

Wat vervelend,heb je al een zetpil gegeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aiii, dat is zielig!! Het lijkt op oorpijn. Het kan zijn dat ze een griepje heeft met oorontsteking. Dat kan behoorlijk pijnlijk zijn. Geef haar anders een halve paracetamol totdat je naar de huisartsenpost gaat.

Dat van die huisartsenpost is toch vanavond mag ik hopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook groei pijnen zijn.
Met mijn dochtertje heb ik dat heel vaak gehad koorts en overal pijn in haar benen en armen hoofd en buik enz. enz.
En nog steeds heeft mijn dochter pijn als ze een groeispurt mee maak en ze is nu bijna 12.

Met mijn oudste heb ik dat nooit gehad maar die is ook klein voor haar leeftijd.

TOen ben ik ook naar de huisartsen post gevlogen en allemaal onderzoeken gedaan en toen bleek het om groeipijnen te gaan.