Is dit nou een reden om naar de huisarts te gaan ?

Ik ben al 2 dagen ziek ik heb: hoofdpijn ~ verkouden ~ traanogen ~ hoesten ~ niezen ~ soms een hese stem ~ soms zit in onder de vlekken op mijn gezicht en prikt en voelt branderig aan ~ koorts weet ik niet heb geen zin om steeds te meten.

ik heb wel 2 keer gemeten de ene ochtend was het 37.5 en de andere ochtend 37.7 dus geen koorts denk ik.

Ik zie er wel beroerd uit mede omdat ik mijn ogen soms amper open kan houden door dat mijn ogen zo erg traand en branderig of warm wordt.

Mijn dochtertje maakt zich zo zorgen om mij en zegt steeds je moet de huisarts bellen en zegt als jij morgen niet belt ga ik bellen.

Ze maakt zich zorgen omdat ze die berichten leest op internet over mexicaanse griep.

Ik probeer haar duidelijk te maken dat ik dat niet heb want ik heb geen diaree en geef niet over.
IK heb wel af en toe spierpijn omdat ik zo erg moet hoesten.
Maar ja zeker weten doe ik het niet.

Mijn oudste dochter begint ook al ziek te worden maar ja dat is onvermijdelijk in het zelfde huis.
Zei begint ook al te hoesten en heeft spierpijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ben gisteren heel beroerd geworden ik dacht ff de straat op te gaan, maar ging zowat van mijn stokje. Toen ik thuis kwam zag ik alles draaien. En het zweet brak mij uit in de winkel. Ik heb de hele dag rustig aan gedaan en vandaag ook en veel geslapen, het gaat nu wat beter. Nu begint mijn jongste dochter ziek te worden. Ik houd het wel in de gaten ook omdat we nu alle 3 ziek zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.7K

Het beste antwoord

Als jij een normaal gezonde vrouw bent, die af en toe wel eens ziek is maar niets ernstigs - dan zou ik me geen zorgen maken.

Ga maar eens uit van het ergste: je hebt de mexikaanse griep, en die gaat je flink te pakken krijgen.

Nou en? zeg ik dan. De mexikaanse griep is weliswaar een griep die je behoorlijk ziek maakt, maar elk normaal persoon komt er op eigen kracht bovenop. Je kunt hooguit wat medicatie nemen om de symptomen wat minder te laten worden, zodat je beter slaapt en minder hoofdpijn hebt - maar of je dat nu wel of niet doet, je wordt op eigen kracht weer beter.

Dus ook in het ergste mogelijke geval hoef je niet naar de huisarts.

Je kunt ook aan je huisgenoten denken. Maar zelfs in het ernstigste geval (dat je dus de mexikaanse griep hebt), maakt dat voor hen niet meer uit. Als je ze besmet, is het nu toch al te laat. Dan zullen zij ook ziek worden.

Als zij ook normaal gezonde mensen zijn, zullen ook zij op eigen kracht genezen. Hetzelfde verhaal als bij jou.

Kortom: er is geen enkele noodzaak naar de dokter te gaan, tenzij je een zwak gestel hebt of op een andere manier een "medisch probleemgeval" bent (sorry, ik weet zo snel even geen betere omschrijving).

Mocht je alsnog heel rare klachten krijgen, zodanig dat je jezelf niet terugkent, dan moet je natuurlijk wel naar de dokter gaan. Maar nu: nee, geen zorgen maken, gewoon goed op jezelf passen, jezelf goed verzorgen, en uitzieken.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja ik zou als ik jou was toch naar de huisarts gaan. Het kan in ieder geval geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat moet je om 11 uur 's avonds met fikse verkoudheidsklachten en een bezorgd dochtertje? Je kunt je er knap beroerd van voelen. Misschien moet je gewoon aan haar uitleggen dat griep en verkoudheid heel vervelend zijn maar dat gezonde mensen er gewoon weer van genezen, ongeacht of zo'n virus uit Mexico of elders vandaan komt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens wijst spierpijn bij een luchtweginfectie meer op griep. Gaat ook vanzelf weer over bij een gezond persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er heerst nu een griepepidemie. Als je verder gezond bent, dus zonder chronische aandoeningen, dan kun je de griep rustig uitzieken. Of hij nu mexicaans is of niet, dat maakt verder niet zo veel uit voor het verloop van het ziekteproces.
Verergert de hoest en word je kortademig, raadpleeg de arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter is om morgenochtend de dokter telefonisch te kontakten en hem deze klachten te vertellen. (Of zijn als.) Deze nacht kom je wel door met een aspirientje of een paracetamol.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker, ik zou geen tijd verliezen . Want je weet maar nooit hoor! Gewoon gaan. Je verliest niks. Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me wel, als je al 14 dagen beroerd bent zou ik toch maar even de huisarts contacten. Met een dag of 10 had er toch wel enige verbetering moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leest niet: er staat 2 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou idd. niet goed gelezen sorry!
Zelf hanteer ik altijd de 3 dagen regel. Als het na 3 dagen niet beduidend minder is geworden, dan pas ga ik nadenken om naar de huisarts te gaan.
Vaak haal ik die 3 dagen niet, en ga maar ik zelden naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enige, het heerst. Zelf heb ik het ook nu. En nee hoor, voor een verkoudheid, hoe zwaar ook, ga ik niet naar de dokter. Gaat vanzelf weer over, gewoon veel rusten, veel drinken, en in het algemeen goed voor jezelf zorgen.

Is dit niet een goede gelegenheid om je dochter te leren dat je niet voor íéder wissewasje de dokter hoeft te bellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja absolut
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kunnen ook de symptomen zijn van voorhoofdholteontsteking.Ik heb dit zelf ook gehad en ben naar een huisarts geweest die dit meteen herkende.Hij lag zijn duim en wijsvinger onderaan bij mijn ogen.En vroeg "Geeft dit nu verlichting",waarop ik "ja" antwoordde.Heb daarvoor een penicillinekuurtje gehad wat in een week afgemaakt moest worden.Met 7 dagen was ik weer geheel hersteld.Maar ga erheen of laat er een huisarts naar kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb sinds 22 december grieperige toestanden,hoofdpijn,verkouden,spierpijn en vreselijk moe.
De dokter heb ik moeten raadplegen omdat ik wettelijk moest
bewijzen dat ik ziek was voor mijn werk.

De dokter had mij voorgesteld indien ik na een week nog moe zou zijn terug te komen voor een bloedstaal te nemen.
Na het bloedresultaat hebben ze vastgesteld dat ik klierkoorts heb.

Zoals Suzy Q al zei gaat het vanzelf weer over,(geneesmiddelen zijn er niet voor de griep om de bacterie te bestrijden),veel rusten en veel drinken.
Mijn advies is om toch een dokter te raadplegen als je na een week nog niet beter bent en je bloed te laten onderzoeken.
Een spoedig herstel!

Toegevoegd na 4 uur:
voeding:
Dan is er nog de voeding,die bij elke ziekte een belangrijke rol speelt. Zolang de patiënt koorts heeft,mag hij geen eiwitrijke voeding en geen vet of alcohol gebruiken.
Laat hem bovendien beduidend meer drinken dan normaal,mineraal water thee of versgeperst sinaasappelsap.
Door Echinaforce in te nemen van Dokter Vogel kunnen wij irritaties en ontstekingen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik vind dat je de naar de dokter moet gaan toen ik het las dacht ik aan de mexicaanse griep en al 3 weken lang dusss... ik zeg ga straks is het wel de mexicaanse griep en dan heb je een soort van leven verpest.
sorry als het hard klinkt ben heéééél jong zit nog op basisch school