Hangt af van de dosis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Invloed op de rijvaardigheid en reactievermogen:
Het gebruik van morfine kan duizeligheid, sufheid en coördinatiestoornissen veroorzaken.
Het bedienen van machines of het besturen van voertuigen wordt daarom ontraden.

Je mág blijkbaar wel autorijden, maar het is beter dat je het niet doet.
Amadea
13 jaar geleden
Autorijden met morfine is bij wet verboden.
13 jaar geleden
Het wordt aangeraden om de eerste 2 weken niet te rijden. Het kan sufheid veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wegenverkeerswet 1994, Artikel 8
1.Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.

Aangezien er bij morfine wordt afgeraden machines en voertuigen te besturen, omdat dit de rijvaardigheid kan beïnvloeden, is het dus verboden met morfine deel te nemen aan het verkeer, als bestuurder van een auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij niet verstandig! je raakt versuft van morfine, het is een drug, dus nee niet doen!! laat je maar lekker rijden of neem de bus of trein.

autorijden?
Sommige medicijnen hebben invloed op het reactievermogen. Het is dan strafbaar om aan het verkeer deel te nemen. Als u bij een ongeval betrokken raakt terwijl uw rijvaardigheid is beïnvloed, bent u wettelijk aansprakelijk voor de gevolgen. Of dit medicijn de rijvaardigheid beïnvloedt, leest u hieronder.

Of u mag autorijden, is niet alleen afhankelijk van het medicijn maar ook van uw aandoening. Bij bepaalde aandoeningen mag u niet autorijden. Overleg met uw arts of u met uw medicijn en/of aandoening mag autorijden.

Dit medicijn kan bepaalde bijwerkingen veroorzaken en deze kunnen uw rijvaardigheid verminderen. Deze bijwerkingen zijn sufheid, verwardheid en duizeligheid. Door deze bijwerkingen is de invloed van dit medicijn op uw rijvaardigheid in de eerste twee weken van gebruik groter dan na het drinken van vier standaardglazen alcoholische drank. Het drinken van meer dan vier glazen alcoholische drank veroorzaakt een hoeveelheid alcohol in het bloed groter dan 0.8 promille (‰). Bij meer dan 0.5‰ mag u volgens de wet niet meer autorijden. Na gebruik gedurende twee weken, raken de meeste mensen gewend aan deze bijwerkingen en kunnen ze wel weer autorijden. Rijd daarom geen auto gedurende de eerste twee weken dat u dit medicijn gebruikt. Beoordeel na twee weken hoeveel last u van de bijwerkingen heeft. Rijd geen auto als u last van bijwerkingen heeft.

Tips voor als u wilt autorijden na twee weken gebruik

•Meent u dat u kunt autorijden, vraag dan iemand om de eerste keren naast u te zitten en uw rijvaardigheid te beoordelen. Voor uzelf is het vaak moeilijk te zien of u minder goed rijdt. Deze persoon kan dan zien of u met wisselende snelheden rijdt, slingert en geïrriteerd reageert op normaal gedrag van medeweggebruikers.
•Rijd niet als u onscherp ziet.
•Rijd niet als u suf, verward of duizelig bent, moeite heeft u te concentreren of  wakker te blijven of als u niet weet langs welke route u naar een bestemming bent gereden.
•Rijd niet als u alcohol heeft gebruikt. Alcohol versterkt de versuffende bijwerking van dit medicijn in belangrijke mate.
•Rijd niet langer dan één uur achter elkaar, ook al voelt u zich goed.
•Rijd niet ’s nachts of bij slecht weer.
Rijd geen auto als u dit medicijn gebruikt in combinatie met andere medicijnen die uw rijvaardigheid kunnen beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Het zijn drugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je niet in staat bent om de bijsluiter of de waarschuwingsstickers op de verpakking zelfstandig te lezen, lijkt het mij zeer af te raden in een auto te stappen!