urine is vettig/olieachtig, wat betekend dit?

Hallo,

Ik heb nu al geruime tijd dat mijn urine er uit ziet alsof het een laagje olie / vet er in heeft ronddrijven, het is meestal geel van kleur. In de ochtend komt er ook een beetje een aparte geur van af.

Ook is mijn ontlasting niet helemaal goed denk ik. Deze is af-en-toe niet hard zoals het hoort te zijn, maar lijkt erg kleverig. Bij dit alles komt ook kijken dat ik nog een erg aparte smaak heb in mijn mond, deze is veelal bitter of zout. Ook voel ik me vaak erg moe, heb ik last van spiertrillingen en bijna altijd hoofdpijn.

Al deze klachten verdwijnen meestal 's avonds. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, of wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
8.5K

Antwoorden (1)

Wat je moet doen: ga naar je huisarts. Neem een flesje of potje met wat ochtendurine mee. Daarvoor maak je een potje of flesje heel goed schoon met een borstel of tissue; daarna 5 of meer keer omspoelen met water (afwisselend warm en koud, eindigen met koud) en je droogt het flesje goed af, bij voorbeeld met schone tissue. Plas dan in het flesje en sluit het flesje daarna goed af. Aan de samenstelling van je urine is te zien of, en wat je eventueel mankeert.
Omdat bij veel klachten de kans op genezing/ herstel het beste is wanneer je er snel mee naar een arts gaat, raad ik je echt aan niet te wachten. Je loopt er immers al enige tijd mee rond! Wanneer je de afspraak maakt is dat meestal met de doktersassistent(e) die je kan vertellen wat je verder het beste kunt doen.