Hoe krijg je aids ?

Hoe kom je aan aids ? dat kan toch niet dat je onveilig gevrijd hebt altijd met dezelfde partner en dan hiv hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
want ze zitten altijd te zeggen zonder condoom raak je aan aids en ken veel mensen die zonder doen en geen 1ne daarvan heeft hiv aids enzo

Toegevoegd na 12 minuten:
dus als je allebei geen aids hiv of soa hebt kan je niet van deze ziektes hebben en hoe komt dat die ziekte eigenlijk bestaat als je het niet kunt krijgen door onveilige seks te hebben. Ik dacht eerst als je zonder condoom of andere spullen doet dat je dat kon hebben dan zomaar :s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na je toevoeging : nee, als je het beide niet hebt kun je het niet zomaar krijgen ; het is geen verkoudheid ofzo. Overigens moet je daarvoor OOK eerst met een besmette persoon in aanraking komen, alleen gaat dat iets makkelijker, omdat dat virus in de lucht overleeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet oplet in het verkeer, kun je ook doodgereden worden. Echter van een keer niet op te letten, word je niet doodgereden, maar het kan dus wel gebeuren en dan ben je de pineut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, maar het risico is kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je eerste toevoeging: je wéét niet of al die mensen die het zonder condoom doen geen hiv hebben. En als ze nooit eens een SOA- en hivtest laten doen weten ze dat zélf ook niet eens. Intussen kunnen ze, als ze het wel zouden hebben wel ongemerkt anderen besmetten.

Het beste antwoord

Er zijn grofweg vier manieren om aids te krijgen :

- bloed/bloed of bloed/spermacontact met een persoon die besmet is met HIV (bij sex of een ongeval bijvoorbeeld)
- een bloedtransfusie met bloed dat met HIV besmet is (komt in Nederland eigenlijk niet meer voor, maar elders in de wereld nog wel)
- Geboren worden uit een moeder die HIV-besmet is.
- Het gebruiken van dezelfde injectienaald als iemand die HIV-positief is, bijvoorbeeld via drugsgebruik.

Je krijgt geen aids van sex zonder condoom an sich ; uitsluitend van sex zonder condoom met een persoon die HIV heeft. Dat laatste kun je echter niet zien aan de buitenkant, en je moet mensen tegenwoordig ook niet meer op hun blauwe ogen geloven. Ook kun je heel lang HIV-positief zijn zonder dat te weten.

Als je altijd sex hebt met dezelfde ,niet besmette partner, kun je nooit maar dan ook nooit aids van hem of haar krijgen. TOT een van jullie besmet raakt via een andere weg of andere partner, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt ook geboren worden met HIV of aids. Als je partner daarmee geboren is dan kun je dat alsnog krijgen via onveilige seks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je onveilig gevrijd hebt dan krijg je HIV Nouja dat krijg je niet zomaar maar als de man het heeft kan jij het ook krijgen Als je HIV Hebt kan je Aids krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al ben jij monogaam, jouw partner kan wel vreemdgaan met andere mensen en dan kan hij je besmetten met een SOA.
13 jaar geleden
Als allebei de partners geen andere seksuele relatie hebben, dan elkaar, dan krijg je geen aids. Als je voor de aanvang van de relatie een SOA test hebt laten doen en deze negatief bleek te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onveilig sex met onbekende kan aids als gevolg hebben. Als je een vaste relatie hebt en geen van beide gaat vreemd kan aids voor 99% niet optreden. Ik wil niet zeggen voor 100% maar de kans dat je toch op een of andere manier besmet wordt is zeer klein.
13 jaar geleden
Als je allebei geen aids hebt, en je vrijt alleen met elkaar dan krijg je geen aids.

Ik heb al eerder op GV hier iets over geschreven, en ik kreeg toen half GV over me heen.

Er is een wetenschapper die de volgende verklaring heeft gegeven, die volgens mij de enig juiste is. En waarschijnlijk volgens heel veel mensen meer. Maar de farmacie verdient dik aan de aidsremmers, dus die willen het virussprookje wel intact houden. De betreffende wetenschapper is vreselijk behandeld, baan kwijt, naam kwijt.

Wat stelde hij. Als mensen anaal sexcontact hebben, komen er lichaamsvreemde eiwitten in het darmkanaal.
Het is iedereen wel bekend dat het darmstelsel vreselijk snel medicijnen bv kan opnemen. Als die lichaamsvreemde eiwitten in de darm komen, gaat het lichaam zich verzetten en deze vernietigen. Als het steeds dezelfde soort zijn, zal het lichaam dit vol kunnen houden, maar hebben mensen wisselende sexpartners en vaak anale sex, dan gaat het lichaam het opgeven, het immuunsysteem klapt. Bij elke conditie horen virussen, en bij deze conditie dus ook. Als je immuunsysteem het niet meer doet, dan heb je geen weerstand meer tegen elke voorbijkomende ziekte.

Aids is ook duidelijk het eerste in de homosexuele scene ontstaan.

Dus als je beiden op aids bent getest, ik zou een veilige marge nemen, en het na een tijdje nog eens laten testen., voordat je onveilige sex hebt met elkaar hebt, dan krijg je geen aids.
Je kan natuurlijk ongewenst bloed-bloed contact hebben, met iemand met aids, maar dat is een heel erg kleine kans.

Het komt er dus op neer dat promiscue gedrag ongezond is. Want zelfs met condoom kan het nog anders het lichaam besmetten. Ik treed niet te veel in details.

Misschien maak ik het niet meer mee, maar ik ben ervan overtuigd, dat we eens tot dit inzicht komen.
Het is namelijk logisch.

Toegevoegd na 1 dag:
• Door te focussen op hiv faalde de voorlichting omdat andere risicofactoren niet werden belicht. Mensen met aids of die risico liepen dit syndroom te ontwikkelen hebben, in de veronderstelling dat alleen het vermeende virus moest worden bestreden, niet of onvoldoende de noodzaak ingezien zich te bekommeren om leefstijlfactoren of andere belastende omstandigheden. Door te weigeren deze factoren integraal onderdeel te maken van het aidsbeleid zijn vele onnodige slachtoffers gevallen;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het anale-sex-is-een-grotere-risicofactor-verhaal ken ik ; dat heeft echter niets met de frequentie te maken, met met de veel grotere kans op bloed/bloed-contact bij die vorm van sex, en niet zozeer met de grotere hoeveelheid wisselende partners. Hooguit besmet je er dan meer. Daarbij komt aids niet uit de lucht vallen (wat jij hier suggereert; dat het vooral een opeenstapeling van vreemde eiwitten zou zijn), en is het dus niet zo dat je zonder het betreffende virus (dat er wel degelijk aantoonbaar is !) van homosexuele danwel anale sex aids kunt krijgen. Dat is echt een lulverhaal van de eerste orde uit een zeer, zeer omstreden hoek. Ik hoop niet dat je zelf ook denkt dat op die manier een virus kan ontstaan. Vooral de mensen die aids hebben opgelopen via bloedtransfusies zullen er niet vrolijk van worden -en terecht. De betreffende wetenschapper is er zo te zien nog genadig vanaf gekomen ; feitelijk zou de man gelyncht moeten worden voor het verkondigen van dergelijke onwetenschappelijke, homofobe, opruiende bullshit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, en uiteraard een min, want de vorige keer dat je met dit onzinverhaal kwam, is het je meen ik ook al uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of ik dit verhaal geloof. Maar ben het wel eens met de stelling dat promiscue gedrag ongezond is. Niet om het vreemde-eiwit-verhaal, maar omdat dit gedrag, met name in Afrika (maar ook in andere landen), voor veel ellende zorgt. Men besmet elkaar daar als een razende doordat vooral mannen niet monogaam zijn en geen condooms (willen of mogen) gebruiken. Wat een ellende met als gevolg zoveel weeskinderen door een falende gezondheidszorg. Triest. Dan mogen we hier in het rijke NL nog van geluk spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zeggen wat je wilt: de geschiedenis van aids en de plaats waar het het eerste voorkwam: een homogemeenschap in San Francisco wijst erop dat niet het virus de oorzaak is van het wegvallen van het immuunsysteem, maar dat tengevolge van het weggevallen immuunsysteem virussen tot leven komen.
Vervolgens besmetten die virussen via bloed-bloed contact weer andere mensen. Een virus is materie die pas in sommige omstandigheden tot leven komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de hond van m'n tandarts zegt dat het door de opwarming van de aarde komt.
Onbeschermde anale seks vormt een veel groter risico omdat anale seks nu eenmaal slijmvlies beschadigt en zo sperma/bloedcontact veel waarschijnlijker was.
Aids kwam al veel eerder voor en is waarschijnlijk ontstaan door het eten van vlees van met HIV-besmette apen (voor welke de ziekte niet fataal is) en de vele wisselende laagdrempelige onbeschermde contacten zorgden voor de initiële verspreiding, terwijl bij terugzoeken van de lijn van besmetting meteen ook heteroseksuele mannen en vrouwen besmet bleken te zijn.
En hoe kun je in Godsnaam sperma 'lichaamsvreemd' noemen?
Het HI-virus is ontdekt, zichtbaar gemaakt, en bewezen verantwoordelijk voor HIV-infecties met uiteindelijk vaak AIDS ten gevolge.
Deze theorie is zo belachelijk dat argumenten eigenlijk obsoleet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ineke, eigenlijk stel je hier dat de mens in staat is uit 'niets' nieuwe levensvormen te creëren. Eigenlijk verbaast me dat wel, aangezien die info komt uit de extrem-religieuze hoek, waarin normaliter mensen toch weinig goddelijke eigenschappen hebben. Dat je vervolgens de geschiedenis van AIDS omdraait (het bestond al voor het in Amerika opdook, maar tóen werd het pas voor de pérs / de media en eigenlijk ook 'het westen' interessant) , de combinatie virus / kapot immuunsysteem omdraait , ala, voor een onzinstelling hebben mensen blijkbaar een hoop drogredenen nodig. En ik weet dat het niet je eigen woorden zijn, maar dat je junkwetenschappers citeert. Promiscue gedrag veroordelen is overigens een zeer sterk cultureel gekleurd waardeoordeel hechten aan gedrag dat biologisch gezien helemaal niet afwijkend hoeft te zijn. Je kunt je zelfs met het zelfde type (drog)argumenten afvragen of monogamie wel zo gezond danwel natuurlijk is. De sociale toelaatbaarheid daarvan is voornamelijk cultureel bepaald, en dus niet aan ons om daar over te oordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HIV is aantoonbaar afkomstig uit Afrika, waar het virus wegens een mutatie de sprong van Chimpansees (waar het inmiddels nauwelijks nog schadelijk is) naar de mens heeft gemaakt. De eerste vondsten van het virus in de mens stammen dan ook uit de DR Congo, niet uit de VS. Dat infecties in de VS voor westers georiënteerde mensen dan infecties in Afrika, betekent niet dat we de Afrikaanse afkomst van de ziekte maar kunnen "wegtoveren". http://www.pnas.org/content/100/11/6588.full Statements dat het ontstaan is in de homo-gemeenschap zijn afkomstig vanuit fundamenteel religieuze kringen, die als het even kan elk excuus aan willen halen om hun homophobie te motiveren.
Cryofiel
13 jaar geleden
InekvL, Aids is een virus. We hebben daar mooie opnames van. Dit virus wordt van mens tot mens overgebracht, zoals ook andere virussen van mens tot mens worden overgebracht. Gelukkig is het Aids-virus vrij zwak, zodat het niet door hoesten, snot, handen of muggen wordt overgebracht. Het kan alleen worden overgebracht door een redelijke hoeveelheid lichaamsvloeistoffen van een besmette persoon direct in het lichaam van een andere persoon te brengen. Dit gebeurt bij anaal sexueel contact. Beide kanten op, overigens. Door wondjes, door sperma. Waarom heb jij dat vreemde verhaal nodig over die eiwitten? We kunnen ALLES van de verspreiding van AIDS verklaren door gewoon uit te gaan van de bestaande kennis dat het een gewoon virus is. Inclusief het feit dat AIDS het eerst opdook in de homo-gemeenschap. Als we ALLES kunnen verklaren - waarom moet je dan zonodig iets totaal anders verzinnen, iets dat geen enkele relatie heeft met al onze kennis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach jee, deze onzin weer? Ik laat het bij deze opmerking, Marleen en Cryo leggen al prima uit waaróm dit onzin is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ineke,deze keer kan ik het niet met je(of met het lulverhaal,waar jij in gelooft) eens zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles gelezen en ik kom tot de conclusie dat ik er nog maar een minnetje bij moet doen. Wat een kul zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omg wat een antwoord -
Om besmet te raken met het HIV-virus (dan heb je nog geen AIDS) moet je haast moeite doen. Je raakt vele malen makkelijker besmet met Hepatitis B. Besmetting met HIV loop je wel makkelijker op als je wisselende contacten hebt want je sekspartners kunnen ook vele wisselende contacten hebben. Gebruik in die gevallen altijd een condoom maar heb je al tijden een vaste partner en weet je dat die geen HIV heeft dan is dat niet nodig om besmetting met HIV te voorkomen. Als je met de keizersnee geboren bent uit een HIV-besmette moeder dan heb je in principe zelf geen HIV, voor de volledigheid.