Waarom moet je extra drinken als je bijvoorbeeld verkouden bent?

Wat voor invloed heeft dit op de ziekte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
6.8K

Het beste antwoord

Als je verkouden bent dan kun je het beste beginnen met lekker veel water te drinken. Op die manier hydrateer je je lichaam namelijk, waardoor overtollig slijm snel en gemakkelijk kan worden afgevoerd. Ook helpt water om de afvalstoffen in je lijf zo snel mogelijk af te voeren. Als je geen waterdrinker bent, dan kun je ook gaan voor kruidenthee of vruchtensap.

Drink liever geen alcohol, thee of koffie: deze dranken onttrekken namelijk vocht uit je lichaam en hebben dus precies de tegenovergestelde werking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat, als je ziek bent meestal ook koorts hebt, en met koorts verlies je veel vocht. Om die vocht weer aan te vullen, moet je dus veel drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verkouden bent, verlies je veel vocht. Een mens mag niet teveel vocht verliezen. Dus drinken!