Zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant van je lichaam kan nierpijn optreden. Als je een hevige, stekende pijn voelt in de zij, net onder de ribben, dan kan dit te maken hebben met een acuut nierprobleem. Voorbeelden hiervan zijn een nierontsteking of een niersteen. Soms is de pijn zo erg dat pijnstillers nodig zijn om de pijn te verzachten.
Ga vandaag naar de huisartsenpost al je er veel last van hebt ,of ga morgen even naar je huisarts.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De rechter nier ligt rechts naast de wervelkolom ter hoogte van de onderste rib. Als je daar pijn hebt dan kan het zijn dat je nier of blaasstenen hebt, dat kan pijnlijk zijn. Het zou ook je blindedarm kunnen zijn, die ontstoken is. De blinde darm bevindt zich daar waar de dunne darm overgaat in de dikke darm, dat wil zeggen rechtsonder in de buik. Bij een ontsteking van de blind darm begint dit meestal met plotselinge pijn rechts in de onderbuik. Blijf hier niet mee rond lopen, maar ga bij ernstige pijn naar de weekend arts.