waardoor heb ik een blaasje op mijn arm?

ik heb sinds gisteren plotseling een blaasje op mijn arm.. het lijkt een beetje op een blaar (maar ik heb me nergens aan gebrand) er lijkt vocht in te zitten.. het voelde vanochtend branderig aan maar dat is weg.. ik ben me rotgeschrokken.. wat zou het kunnen zijn?

Toegevoegd na 33 seconden:
het is trouwens niet sinds gisteren maar sinds vanochtend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
10.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er iets dat je gedaan hebt gisteren, of vanmorgen vroeg? Met name: ben je buiten geweest en heb je langs planten gelopen?
Een heet voorwerp of iets met elektra zou je je vast wel herinnerd hebben..
Een bepaalde vloeistof aangeraakt of spat van gekregen?
Soms geven bepaalde voedingsmiddelen ook een reactie: iets gegeten dat je anders nooit eet?
Kortom, wat kan jouw blaar veroorzaakt hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee
ik stond op en voelde iets branderigs op mijn arm en daar wastie

Antwoorden (2)

misschien staat het antwoord hier bij, zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan van alles zijn, van een zeer lokale allergische reactie, een insectensteek, het begin van waterpokken/gordelroos (maar dan moeten er rode plekken bij zitten en moet het zich snel uitbreiden - is dat het geval, ga dan naar je huisarts), tot een reactie op een plant bijvoorbeeld (in en aan sommige planten zitten stoffen die de huid op zich niet irriteren, maar in combinatie met zonlicht een soort brandblaren kunnen geven - de berenklauw is berucht in dit opzicht).
Over één blaasje zou ik me niet ongerust maken.
Krijg je er meer, komt er jeuk en/of roodheid bij, bel dan even met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht ook ff aan pokken. maar waterpokken heb ik als kind al gehad en heb verder alle inentingen als kind gehad.
tot nu toe is het bij 1 blaas gebleven en zitten er geen rode plekken bij...
pffeww!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo snel in paniek raken ;-)
Vraag je in zulke gevallen altijd af: hoe voelde ik me vóór ik deze plek ontdekte? (Dit om te voorkomen dat je denkt: Oh help, een blaasje, ja, nu ik erover nadenk heb ik nu hoofdpijn/ben ik moe/misselijk enz - want als je daar erg op let voel je ook al gelijk van alles).
Als je nu ineens veel blaasjes hebt is het vermoedelijk nog steeds een reactie op iets, zoals een nieuw wasmiddel bijvoorbeeld, of zonneallergie - vaak goed te zien aan waar de blaasjes precies zitten.
En maak je je echt zorgen, bel dan even je huisarts of te bespreken of het zin heeft om langs te gaan, maar dat zal waarschijnlijk meestal niet het geval zijn.