Mag ik creatine gebruiken bij electronische spiertraining?

Na een zwaar ongeval kan ik niet meer aan gewone powertraining doen ,arm en been kwijt ,toch wil ik er voor de rest goed gespierd uitzien ,brede torso etc?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zoek een revalidatiearts die hier verstand van heeft.

Doping lijkt me in ieder geval geen goed plan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Creatine is geen drug ofzo.

Sporters gebruiken creatine om beter te presteren tijdens een sterke kortdurende krachtsinspanning. Het staat niet op een dopinglijst, omdat ook normale voeding creatine kan bevatten. Ook heeft creatine, in tegenstelling tot anabole steroïden, geen androgene werking.

Maar ook wat Jinx heeft gezegd, vraag het je arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hangt helemaal af van wat je nog hebt. Heb je nog stompen waar je iets mee kunt? Heb je protheses, zo ja: hoe zitten die vast?

Zonder die informatie, en zonder medische kennis, kan niemand een zinnig antwoord geven.

Je schrijft over elektronische spiertraining. Ik neem aan dat je dan de nog aanwezige spieren stimuleert middels elektroden, zodat ze samentrekken. Maar ook daar geldt: samentrekken alleen helpt wel, maar het doet pas echt iets als de spieren ook belast worden.

Dus: raadpleeg je revalidatiearts. Die weet hoe je die elektronische spiertraining het beste kunt uitvoeren. En die weet ook of creatine een positief, een negatief, of geen effect heeft.

Sorry dat ik je geen definitief antwoord kan geven. Ik hoop dat je er toch wat aan hebt.