Relatie en houden van!!

Hallo,
Ik 27 jaar en heb 13 maanden een relatie met mijn vriendin.
Ik heb gehoord en gelezen dat de stofjes van de hele erge verliefd na een jaar weg zijn en dat je dan meer om iemand gaat geven.
Na een jaar ga je elkaar natuurlijk pas echt kennen dan zie je de leuke maar ook minder leuke dingen aan elkaar.

Maar ik wilde graag weten na hoelang een relatie ga je echt van elkaar houden????
Want na een jaar ga je toch nog niet echt van iemand houden omdat je elkaar pas na een jaar echt leer kennen????

Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In een relatie is het zo dat je eerst verliefd bent en niet de minpunten van een ander ziet.
Na een tijd, je kunt niet zeggen hoelang dat is want ieder mens is anders, ga je wel de minder leuke eigenschappen en/of gekke gewoontes zien.
Niemand is perfect maar als je met die minpuntjes geen moeite meer hebt, hou je van elkaar.
Daarna komt de ware liefde voor mijn idee, je wordt zo eigen met elkaar dat de gevoelens naar elkaar steeds groter worden en je voor elkaar door het vuur zou gaan.
Wat iedereen ook zegt of doet, de relatie kan niet meer stuk wat er ook gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hoe langer ik mijn vrouw ken des te meer ik van der hou.
het is altijd in een relatie nemen en geven.Je ziet in een verhouding de plusjes en de minnen van elkaar en dat maakt de relatie alleen sterker dus de liefde wordt groter.

Toegevoegd na 1 minuut:
accepteer elkaar zoals jullie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo te merken denk je hier veel over na.
Houden van is echter niet denken maar voelen. Het is niet theoretisch vast te leggen hoe dit gaat. Bij de een gaat het sneller dan bij de ander.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je elkaar na 13 maanden wel zou moeten kennen. Je kunt nog wel heel erg verliefd zijn, maar je ziet ook wel de mindere kanten van elkaar.

Je houdt van elkaar als je die mindere kanten accepteert en dus niet onoverkomelijk zijn.
Houden van is dat die persoon erg belangrijk is voor je en je het leven met die persoon (op een bepaalde manier) wil delen. (Dit hoeft natuurlijk niet meteen huisje boompje beestje te zijn.)

Bedenk maar eens; hoe zou ik me voelen als ze er niet meer zou zijn?

In mijn geval was het heel snel duidelijk en woonden we binnen een aantal maanden samen. Inmiddels is dit al jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt verliefd bent, hou je van je partner vanwege het gevoel, noem het de vlinders in je buik. Naarmate de relatie langer gaat duren ga je anders tegen je partner aankijken, de vlinders doen het wat rustiger aan, je gaat elkaar meer accepteren als mens met goede en minder goede kanten. Het is een groeiproces.
jc54
13 jaar geleden
Het is niet een harde grens, met 'hier stopt verliefdheid' en 'daar begint houden van'. Het is een doorlopend proces, en het één sluit het ander niet uit.

Ik kan na acht jaar nog steeds zo af en toe enorm vlinders in mijn buik hebben als ik in de ogen van mijn man kijk. Het is niet die woeste emotionele achtbaan van in het begin, maar de verliefdheid is nooit helemaal weggegaan.

Het houden van begon vanaf het begin, eerst heel klein, en groeit sinds die tijd steeds dieper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid verlangt naar vervulling, liefde heeft genoeg aan zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat je 12 maanden verliefd bent, en als je wakker wordt houd je van hem. Zo werkt het niet. Het loopt in elkaar over. En het is ook niet zo dat je nooit meer verliefd kunt zijn na een aantal jaren op je partner. Ik hield trouwens wel eerder van mijn partner dan 13 maanden. Houden van is een gevoel, die je hebt. Als je die nu nog niet hebt, vraag ik me af of dat nog wel komt.