Ik heb last van het Fenomeen van Raynaud. Hoe blijven mijn vingers warm?

Ik moet begin december een uur motorrijden voordat ik op de lokatie ben om af te rijden voor bijzondere verrichtingen. Omdat ik door het Fenomeen van Raynaud snel last heb van "dode vingers" en daardoor een "doof" gevoel heb ben ik bang de verrichtingen niet goed te kunnen uitvoeren. Hoe zorg ik er voor dat ik de handen warm kan houden.

Ik had iets gehoord over het gebruik van koolstof, maar kan hier niets over vinden.
Andere tips zijn ook zeer welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

mijn dochter heeft er ook last van,zij gebruikt doorbloedingscreme,weet niet precies meer hoe die heet,die zorgt ervoor dat de handen ook warm blijven,te krijgen bij de betere drogist.
Daar bij kun je hand oefeningen doen,knijp/zwaaien naar onder,wisselbaden in koud/warm water.
Zij heeft ook van die dunnen microfleece onderhandschoenen,te krijgen bij skisport of decathlon,deze zijn superwarm,daarover heen kun je dan gevoerde leren moter handschoenen doen.

succes

Toegevoegd na 4 minuten:
ik heb even gezocht op haar kamer

Rozemarijnzalf van weleda
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt proberen je vingers in laagjes warm te houden, dus draag onder je motorhandschoenen een stel andere dunne handschoenen die de (warme) lucht bij je vingers houden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Neem ook een paar thermoskannen met warm water mee.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je kan bij de Wibra ook van die gelpacks kopen (50 cent), die moet je van te voren wel verhitten maar blijven zeker een uur warm.

Verdeel dat uur motorrijden bijv in 4 stukken van 15 minuten en neem tussentijds een kleine pauze om je vingers op te laten warmen, met he meegebrachte en de cloedcirculatie te stimuleren door oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan BEST4HAND zilverhandschoenen kopen en onder je waterdichte handschoenen dragen. Deze zorgen voor een natuurlijk warmte-evenwicht, bevorderen de doorbloeding en vormen een probaat middel tegen koude handen.

Zilver reflecteert naar behoefte de lichaamseigen warmte: het voorkomt daardoor warmteverlies en zorgt voor een constante temperatuur van 37° in de handschoenen. Bij Raynaud-syndroom minimaliseert zilver lichaamswarmteverlies door 95% actieve energiereflectie.

Aanbevolen door de British Raynaud's & Scleroderma Association (http://www.raynauds.org.uk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb ze online besteld, en gelijk maar een stel sokken erbij zodat ik ook geen last meer hoef te hebben van koude voeten.
Ik laat nog even horen hoe ze me bevallen! Thanks!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, Danielle. Hopelijk ben je er mee geholpen.
Bedankt voor het plusje, ook mjager :)
Je hebt ook dingetjes die, als je ze "omklikt" vanzelf warm worden. Je hebt ze voor in handschoenen en ze zijn vaak gebruikt op wintersport. Ik weet niet hoe je ze noemt, maar in een sport winkel weten ze het vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de ANWB te koop: handwarmers, zorgen ervoor dat je handen lekker warm blijven in je handschoenen! 5,95 voor leden, 6.95 voor niet leden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er ook last van. Naast goede handschoenen en het gebruik van eerder genoemde gel die je in heet water opwarmt, drukkertje klikken en klaar, helpt bij mij dagelijks een capsule magnesium ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Ik ga ook eens magnesium proberen.