hoe kun je een handstand oefenen? Ik heb hier iemand die alleen maar haar handen op de grond zet en verder komt ze niet...

Ik heb al geprobeerd met een aanloopje zodat ze vaart heeft, maar ook dan zet ze alleen haar handen op de grond en komt niet verder.
Moet je naar je handen kijken of juist niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Dat aanloopje helpt juist niet
Meestal zie je bij eerste pogingen dat iemand zijn billen en een kleine hoek houdt en dan lukt het niet
Wat ik zou oefenen zijn 2 verschillende dingen
A) zet de handen op de grond, dan sta je als een soort driehoek als je je benen redelijk recht houdt. dan een paar keer proberen 1 been omhoog te zwaaien terwijl de andere blijft staan, dan 1 been omhoog zwaaien terwijl het andere been een klein hupje maakt en dan een groot hupje enz tot het andere been ook omhoog kan
B) dit moet je tussendoor proberen: met hulp van eigenlijk 2 mensen anders wordt het te zwaar eerst 1 been optillen en dan de 2de erbij doen tot een echte handstand, heel goed vasthouden dit is vast eng. Hierdoor voelt iemand hoe je staat in een handstand EN dat je niet gelijk doorslaat want daar is iedereen bang voor in het begin en dat helpt bij oefening A
Veel succes en veel oefenen
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, het is 1 gelukt met veel hulp. We gaan het iedere avond proberen. Hopen dat het over een tijdje gaat lukken. bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (7)

Je moet vooral lef hebben. Het kan misschien helpen als je haar een paar keer helpt. Gewoon omhoog duwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe het bij een muur. Dan weet je zeker dat je niet naar de andere kant gaat vallen en durf je beter.
13 jaar geleden
Ze kan beginnen met oefenen, met een beetje hulp van jou. Zij zet haar handen op de grond en gooit haar benen de lucht in, terwijl jij benen opvangt. Zij kan daardoor wennen aan het op haar handen staan, zonder dat ze omvalt. Als ze dit wat beter onder de knie heeft kan ze dit ook alleen proberen tegen een muur aan. Ze kan dan niet doorschieten met haar benen. Als ze dit eenmaal goed onder de knie begint te krijgen en jij steeds minder hoeft mee te helpen bij het opvangen, kan ze langzaam aan toewerken naar een zelfstandige handstand.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
neem samen even de moeite om te kijken misschien lukt t erna wel

http://www.youtube.com/watch?v=cuvpiA7MFTY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen een muur inderdaad, of laat er iemand naast staan die haar benen tegenhoudt.. Of laat haar eerst proberen 1 been in de lucht te gooien en de ander een beetje te laten hangen, zodat ze zeker weet dat ze in balans blijft..
En dan steeds iets verder omhoog ofzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Durven! Angst overwinnen!

Naast alle goede tips die al zijn gegeven, misschien kun je dit nog proberen:
1. Ga naar een muur
2. Zet de handen op de grond
3. Laat haar een voet tegen de muur zetten
4. Nu de andere voet!
5. Laat haar "lopen" over de muur, iedere keer een stapje hoger de voeten zetten
6. Laat haar zo hoog als ze kan lopen, blijven staan dan!
7. Als je het een echte handstand wilt maken, kun je nu de benen voorzichtig van de muur pakken zodat ze recht staat.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit hebben we al geprobeerd, maar dit lukte helaas niet. Maar het is wel een manier om op je handen te gaan staan. bedankt.
ja, naar je handen kijken, anders blijf je niet staan.
doe het bij een muur en met een zachte ondergrond, dan durf je meer