Mijn mannelijke ontwikkeling

Ik was er vroeg bij..
Ik klas 1 zaten me benen al onder het haar..
ik ga nu naar klas 4 .. en sommige klasgenoten hebben er geen 1 haartje zitten (100% zeker dat het niet geschoren is).

Stopt mijn ontwikkeling dan ook eerder?

Of gaat die evenlang door?

Weet jij het antwoord?

/2500

Laat me raden ; je bent OF blond, of juist een mediterraan type. Deze twee types mensen worden nu eenmaal geboren met meer lichaamsbeharing dan de andere groepen. Aziaten en negers hebben het minste lichaamshaar trouwens. Juist blonde kinderen worden vaak helemaal behaard (met een vachtje bijna) geboren. Het meeste van dat nesthaar (lanugo) valt wel uit, maar lang niet alles, en met name dde rug en de ledematen blijven behaard. Zelf ben ik blond, evenals mijn jongste dochter, en wij hebben inderdaad vergeleken bij de andere gezinsleden en zeker bij mensen daarbuiten erg veel beharing op armen en benen. Blond en dun, dat wel, maar wel veel. Mediterrande types zijn eveneens zo behaard (de bovenlip is ook zon rotplek trouwens), maar bij hen is de beharing vaak iets donkerder, waardoor hij meer opvalt. De hoeveelheid beharing heeft dus niets met je lichamelijke ontwikkeling, hormonen of leeftijd te maken, maar is zuiver een erfelijke kwestie die veel met je type te maken heeft. Het heeft dus ook geen enkele invloed op of je ontwikkeling eerder begint of stopt. Tenzij je inderdaad wederom van het mediterrane type bent, die zijn in de regel inderdaad iets eerder in en uit de puberteit dan blanke kinderen.

Je ontwikkeling stopt niet eerder, die gaat evenlang door. Jij had het van de eerste klas tot 5 jaar later misschien. En die andere van de vierde klas tot 5 jaar later. Het scheelt bij iedereen natuurlijk. Haarkleur, afkomst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100