Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je bij de huisarts bloed laten prikken via het UMC Utrecht?

Mijn man zit momenteel met een kapotte knie thuis en moet dringend bloed laten prikken.

Probleem is dus dat hij niet kan lopen en dus niet helemaal vanuit Culemborg naar het UMC Utrecht kan rijden (ik heb geen rijbewijs).

Nu vraag ik me af, als wij al een lab formulier van het UMC Utrecht hebben met al zijn gegevens, of het mogelijk is bij bijv. een prikpost in Culemborg te prikken?

Op de site van het UMC utrecht kan ik niks vinden evenals op google. Wellicht weten jullie of wij dus bij de prikpost va de huisarts in Culemborg bloed kunnen laten prikken in opdracht van het UMC Utrecht.

GRoetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bel naar het umc daar kunnen ze je het vertellen.
Anders bel je de huisartsenpost voor deze vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HuisartsenLAB, niet de HAP. (min niet van mij)
De prikposten zijn niet voor niets een onderdeel van een gezondheidscentrum of een huisartsenpost.
De openingstijden kunnen afwijken van een ziekenhuis.
Ik zou eerst bellen naar beiden, het formulier heeft u al.
En uw arts weet ook raad in deze.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere instelling gebruikt eigen formulieren maar doorgaans is het geen probleem om een 'vreemd' formulier te gebruiken. De uitslag wordt sowieso naar de aanvragende arts gestuurd. Wel moet je even nagaan of het huisartsenlab alle spullen voorhanden voor de aangevraagde bepalingen.

Toegevoegd na 2 minuten:
voorhanden heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding