Spaar/verzamel jij?

Spaar/verzamel jij iets en waarom doe je dat dan? Is het een hobby, is het eigenlijk zo gekomen zonder dat je het in de gaten had? Of heb je een doel?

Ik spaar geld, om mijn studieschuld af te betalen en om mijn autorijlessen te kunnen bekostigen.

Qua spullen spaar ik niet echt iets. Alhoewel.. ik heb ondertussen 20 jassen..

Vroeger spaarde ik alles van de Backstreet Boys, omdat ik fan van hen was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb denk ik 15 jaar geleden mijn eerste Goldhamster keukenmes gekocht. Sindsdien heb ik als 'eigen aardigheid' dat ik ieder jaar rond dezelfde tijd een extra keukenmes voor mijn verzameling wil hebben.

Totaal doelloos, want de messen die ik het meest gebruik zijn er maar 3... een koksmes, een groentenmes en een officemes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ik spaar supermark muntjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spaar helemaal niks. Ik zie er het nut niet van in eerlijk gezegd.

Ja, ik spaar briefjes van 500 euro, maar mijn collectie is nog niet erg uitgebreid. Ik heb nog geen dubbele, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er al eentje hebt ben je al verder dan ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, jij verzameld ze ook al? Bij mijn voorraad missen vaak de laatste 2 nullen.
Ik spaar muntjes van 1, 2, 5 en 10 eurocent. Ze zijn te klein om in de portemonnee te houden, dus gooi ik ze in een grote ton. Inmiddels heb ik al enkele kilo's. Zal ze eind van het jaar eens naar de bank brengen en er iets leuks voor halen.

Daarnaast verzamel ik de boeken van enkele schrijvers die ik erg goed vind. Verder niets. Ik verzamelde vroeger poppen in klederdracht, maar had er op een gegeven moment zoveel dat ik ze niet meer kwijt kon. Op dat moment vroeg ik me ook af wat ik eigenlijk met dat spul moest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had vast voorgenomen nooit een verzamelaar van objecten te worden en heb zelf nu een unieke verzameling van 50 (vijftig) vrachtwagens DinkyToys Tracteur Panhard met oplegger Titan 32 C in het rood met opschrift ESSO. Waarom? Pure nostalgie omdat het enige speelgoed was in mijn jeugd in de jaren vijftig. Symboliek voor vijftigers??? Rosebud???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spaar muntgeld. Iedere dag alle muntjes uit de portemonneee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spaar zoveel mogelijk mp3tjes. Gek op muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verzamel punten, niet van Douwe Egberts van de koffie, maar van GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spaar muntjes van 50 eurocent. Ik ben ermee begonnen in 2002, toen de euro werd geïntroduceerd. Steeds als ik er een in mijn portemonnee vind, stop ik hem in een potje. Inmiddels heb ik zo'n 800.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoenen, schoenen en nog meer schoenen. Als je veel schoenen hebt slijten ze niet, dus wordt de verzameling alleen maar groter. Kan het gewoon niet laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel saai ik spaar postzegels. Wel wil ik nog wat over sparen zeggen in het algemeen. Het is meer een jongens/mannen ding om ve verzamelen. Vgl, voetbalplaatjes, pokemon , knikkers, enz. enz.
Later zitten de mannen meer op de portmonnee en vrouwen geven het uit.
Ik hoop niet dat ik je boos heb gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben een vinder...
ik verzamel stenen en steentjes... mineralen en halfedestenen, stenen met van nature een gat erdoorheen, platte ronde witte steentjes met een kwartsadertje, stenen met een 'tekeningetje', steentjes die me opvallen tijdens een wandeling, geodes...
ik verzamel takjes met bijzondere vormen, zaden, pitten, bloeisels...
als ik aan het strand ben móét ik een paar schelpjes meenemen ( hééé... heb ik tóch een tic...)
heel mijn huis heeft hoekjes en randjes met stenen en steentjes, natuurdingsigheidjes, schelpjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja...als een typische vrouw moet ik antwoorden dat ik schoenen spaar..en bepaalde merktassen, niet echt met een doel, gewoon om elke dag iets anders en leuks te dragen denk ik =P

Verder spaar ik ook wel geld, voor wat weet ik nog niet.