Helpt 's middags slapen tegen de moeheid voor de volgende dag?

's Ochtends als ik opsta en naar school ga, ben ik altijd moe. Als ik dan weer thuis kom van school en ik ga leren, val ik vaak in slaap, omdat ik dus een korte nacht heb gehad. Dus mijn vraag is of je 's middags een paar uur kan slapen en die paar uur dus 's nachts van je nachtrust af kunt halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het weinig zin heeft en je constant midden in de nacht wakker eord als je dit een paar keer doet. E past je ritme aan

Het beste antwoord

Dit kan helpen alleen moet je een goede timing vinden om in de middag te kunnen slapen. Als je middag een paar uur slaapt kan je in de nacht moeilijker in slaap vallen.

Ik heb ook een tipje voor je. Iets wat je kunt proberen om goed 'uitgeslapen' te zijn. Powernaps! Zie de link hieronder voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje!

Andere antwoorden (4)

Een paar uur is teveel, maar een uurtje kan prima, als je er maar goed bij voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'powernap', dus 15 - 30 minuten is volgens mij het beste, voor zover ik het heb gehoord. Dat kan in ieder geval geen kwaad en je kan er heerlijk van opknappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een middagdutje mag maximaal anderhalf uur duren, want anders gaat het ten koste van je nachtrust. Als je dus langer dan anderhalf uur slaapt, dan kan je 's-nachts normaal gesproken niet meer goed slapen. Als je 's-nachts wel nog normaal kunt slapen, dan is langer dan anderhalf uur ook geen probleem. De vraag is dan wel, of jij na die anderhalf uur nog wel goed wakker kunt worden. Ik heb vanmiddag geslapen van half één tot zeven uur en daarom ben ik nu nog steeds niet moe :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het af en toe is heeft het zeker wel nut om s'middag even bij te slapen. Je zal je na een klein tukje zeker weer wat fitter voelen. Maar als het structureel is dat je moe bent in de middag (door je zegt zelf een korte nacht) kan je misschien beter vroeger naar bed gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan niet echt van te voren slapen (in de middag slapen zodat je een korte nacht kan maken). Achter af als je moe bent na een korte nacht kan je wel wat bijslapen. Maar echt gezond is het niet, je verstoord zo je slaap ritme.