wat helpt tegen pijnlijke tanden

eigenlijk tegen pijn door teruggetrokken tandvlees, tandhalzen liggen wat bloot en doet doet zeer bij warm en koud en zoet enz (bijna alles dus). Is er een huismiddeltje om het tandvlees te verbeteren?

Toegevoegd na 4 uur:
had ik er gelijk bij moeten zetten. Sensodyne werkt niet echt meer en de tandarts had als suggestie een andere tandpasta voor gevoelige tanden gebruiken maar ik hoopte op nog iets anders. Maar hij doet er verder niet echt iets aan

amigo
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg eergisteren van de tandarts toevallig twee tubetjes tandpasta, sensodyne tegen pijn :-))

Het beste antwoord

Sensodyne tandpasta helpt écht. Ik heb er zelf ook regelmatig last van; ontblote tandhalzen. Erg pijnlijk. Je hebt nu ook 'rapid' van sensodyne. Die heb ik nu, en helpt inderdaad erg snel!

Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ook dank voor de andere antwoorden, vooral de parodontax (gebruikte ik vroeger veel) en de salie
ik heb dit antwoord gekozen door de rapid, ik gebruikte al jaren sensodyne maar dat werkte niet meer, nooit gedacht dat de rapid iets zou toevoegen maar het help aardig, vandaar

Andere antwoorden (9)

Er is een tandpasta voor gevoelige tanden maar als je niet wilt dat je tanden na verloop van tijd uitvallen kan je beter een afspraak met je tandarts maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ondervinding, weet ik dat poetsen met Sensodyne goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we het dan toch over tandpasta hebben, bij mij werkt de Paradontax heel goed.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
parOdontax op boodschappenlijstje schrijft
Met aanhoudende tandpijn moet je natuurlijk naar de tandarts, maar tot je in de tandartsstoel zit, kun je het volgende doen:

Neem een gewone pijnstiller.
Kauw op een kruidnagel of dep de tand met kruidnagelolie. Dat verdooft de tandzenuw tijdelijk. Met de olie moet je voorzichtig zijn, want het goedje is erg geconcentreerd. Het kan je tandvlees verbranden en je mag het niet inslikken.

Een gekneusd teentje knoflook op de ontstoken tand houden.

Een koud kompres op de buitenkant van je wang vermindert zwelling.

Sabbel op een ijsblokje of drink slokjes koud water.
Houd je hoofd rechtop. Dat helpt tegen druk en kloppende pijn.

Spoel je mond met warm, lichtgezouten water of gebruik flossdraad als voedseldeeltjes vastzitten.

Dek de tand af van de lucht als hij er gevoelig op reageert: met een stukje verband of een uitgekauwd stukje suikervrije kauwgom (gebruik de andere kant van de mond om te kauwen).

Heb je in normale omstandigheden al gevoelige tanden, mijd dan alles wat je tanden irriteert, zoals warmte, koude, zoet en zuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cool antwoord! héél goed! een vette +
Je hebt al heel veel tips gekregen maar waarom bel je de assistente van de tandarts niet even op. Ze heeft dit probleem vast vaker bij de tand gehad.
Je kan ook spoelen met chloorhexidine mondspoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sensodyne helpt inderdaad uitstekend, zoals in vorige antwoorden al is vermeld.
Een aanvullende maar wel HEEL belangrijke tip hierbij (van de tandarts gekregen!):
Gebruik nooit verschillende type Sensodyne door elkaar!
Gebruik dus altijd dezelfde soort.
Zo niet, dan komt de pijn weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spoelen met Salie thee. Een aftreksel maken en dan spoelen in het begin meermalen per dag. Dan moet het minder worden. Krijgt er namelijk gezond tandvlees van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed flossen en zorgen dat de tanden goed schoon zij door met en hele zachte borstel te poetsen. Ook je tandvlees mee poetsen. Dan een tandpasta die gemaakt is voor gevoelige tanden en teruggetrokken tandvlees. Een merk kan ik niet noemen wand ieder reageert hier verschillend op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien eens contact opnemen met een mondhygieniste? Wellicht heeft die nog tips.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of kijk eens op de website van het ivoren kruis: