Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een goede manier om te berekenen hoe lang je word? Sommige testjes komen uit op 1.66, terwijl ik 1.73 ben.

Ik weet dat ze niet precies kloppen, maar ik zou het toch leuk vinden om te weten. Als je je botten laat scannen in het ziekenhuis om te zien hoe lang je ongeveer word, kost dat dan geld? Ik ben net iets langer dan een maand geleden 14 geworden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit mijn hoofd is de berekening van het consultatiebureau:

lengte ouders optellen, voor jongens 12 cm erbij voor meisjes 12 cm eraf en dan door 2 delen

Maar de spreiding daaromheen is OOK 112 cm geloof ik

dus ben je een jongen, je moeder is 1,70m je vader 1,80 m

dan kun je dus worden
(1,7 +1,8 + 0,12)/2 =1,81 gemiddeld !!!

en normaal blijft het als je tussen de 1,75 en 1,86 wordt

Die spreiding is ook niet gek want zie maar eens de verschillen tussen 2 broers die toch beiden van hetzelfde sommetje moeten uitgaan.

En ook dit is maar een waarschijnlijkheid dus zeg 99% van de mensen voldoet hieraan

Toegevoegd na 42 seconden:
ai ai ai: de spreiding is natuurlijk NIET 112 cm!!!
maar 12 cm
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
plopplop dat klopt toch wel?
je GEMIDDELDE lengte zou 1,67 zijn, dat is dus de lengte die alle kinderen die je ouders hebben gemiddeld moeten hebben. Die kinderen varieeren dan in lengte van 1,61 m tot 1.73 m (als het meisjes zijn wat jij dan ook bent) Volgens deze som is de kans dat je nog echt veel groter wordt dus klein. En (ha ha maar is wel waar) zijn je ouders al gekrompen?
Want je moet hun lengte weten toen ze zelf jonge volwassenen waren, dat zou zomaar 2 cm per persoon kunnen schelen

Andere antwoorden (2)

Er zijn daar diverse berekeningen voor.
Voor jongens gelde lengte ouders optellen en dan delen door 2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even naar je huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding