Houden van.. na hoelang ga je van elkaar houden?

Hallo,

Ik heb nu 14 maanden een relatie en mijn partner zegt nog geen ik hou van jou, omdat zij niet zo is met woorden, maar ze laat het wel zien door dingen te doen voor me.
Ik ben gewend om ik hou van jou te horen en te zeggen, maar nu doe ik dat niet omdat mijn partner niet zo is.

Zijn die 3 woordjes nou echt zo belangrijk om te doen, of gaat het om het laten zien dat iemand om je geef.
En moet ik haar accepteren dat mijn partner zo is?

Weet jij het antwoord?

/2500

niet iedereen is hetzelfde met uitingen, je vriendin laat haar liefde voor jou op een andere manier blijken. je kan iemand niet dwingen, maar je zou haar wel kunnen zeggen dat het veel voor je betekend die drie woorden. als ze dat niet doet erna, ja dan moet je het maar acepteren

Ik zou er wel goed over praten. De ex van mijn stief-vader had hetzelfde probleem, en dat huwelijk eindigde op een zwaar absurde en psychische manier. Als jullie er allebij goed bij voelen is er niets aan de hand natuurlijk.

Natuurlijk gaat het ook om het laten zien en merken dat je om iemand geeft, anders hebben de woorden ook geen waarde. Maar, naar mijn mening, heeft iedereen het ook af en toe nodig het te horen zeggen. Ik wel in ieder geval! :) Misschien wacht jouw partner af tot jij het als eerst zegt..? Zoiets voor het eerst tegen iemand zeggen is best spannend. Tegenwoordig wordt het veel te makkelijk en snel tegen elkaar gezegd merk ik, soms beginnen stelletjes na een week daten al met 'ik hou van jou'. Dat is een beetje overdreven, maar na 14 maanden relatie zou het gevoel 'houden van' er toch wel moeten zijn.

Beter iemand van daden van alleen woorden. Beter zo dan ander som toch! Me man is ook niet zo spraakzaam maar we zijn al 14 jaar met elkaar. Ja soms mis ik het als ik verdriet heb dan hij dan niet je juiste woorden klaar heeft. Maar als ik dan zie wat hij allemaal voor me doet en na 14 jaar nog steeds met een bos bloemen voor me thuis komt. Ben ik het gelukkigste mens op aard.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100