kan ik ook met een gasmasker verdooft worden bij de kaakchirurg ipv een injectie??

ik ben als de dood voor ziekenhuizen en injecties,en der moeten nog 3 verstandskiezen uit!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben 3 weken geleden behandeld door een kaakchirurg. Ben ook als de dood voor injecties. helaas had ik geen keuze, en moest met injectie verdoofd worden. Nu is het echter zo dat een kaakchirurg vaak beter kan injecteren dan een normale tandarts, ik voelde toen echt helemaal niks! Aan de andere kant. Niet elke chirurg is hetzelfde. Mijn tandarts heeft een systeem met een soort van ijs. Die drukt hij tegen je tandvlees en je voelt er een half uur niks meer. Misschien dat jouw kaakchirurg dat ook kan leveren? Het best wat je kunt doen is even bellen morgen. Misschien moeten er speciale orders gedaan worden, heeft hij het tenminste op voorraad. In ieder geval heel veel sterkte! het komt allenmaal wel goed :)

Nee ik denk het niet zeker niet als de ingreep plaats vind op de poli. In de ok ga je natuurlijk onder verdoving maar dan moet je ook een infuus laten prikken dus geprikt wordt er altijd in beide gevallen. Succes met je tanden. Toegevoegd na 1 minuut: Misschien heb je iets aan deze link http://www.tandartsnarcose.nl/

Ik dacht dat ze 2 soorten injecties hadden.. Een soort knijptangetje( wat lijkt op nietmachientje), dit voel je bijna niet volgens mij. En een gewone injectie ( met naald). Als je misschien alvast eraan wilt wennen, helpt het misschien om te vragen of je de ''injectie'' even vast mag houden, en beetje bekijken. Dit is natuurlijk niet handig als je nog banger erdoor wordt. Misschien helpt het om je ogen dicht te doen tijdens de behandeling ( in het begin), en pas als jij het goed verdooft voelt een signaal te geven dat ze kunnen beginnen. Ik weet niet of je eerder zo'n injectie hebt gehad, maar toen ik een spuit(naald) kreeg, voelde je er best weinig van. Alleen een beetje druk en je voelde een soort vloeistof erin lopen wat voor die druk zorgde denk ik. Maar dit is heel snel voor bij ( paar seconden?) en daarna ben je gewoon goed verdooft. Succes met de behandeling:) Groetjes

Vroeger toen ik klein was, en mijn amandelen er uit moesten, mocht ik kiezen tussen gasmaker of een prik. Maar dat was volledige narcose, bij een plaatselijke injectie gaat dit niet. Je kunt wel vragen of ze het willen voor verdoven, dan gaan ze eerst met een watje met het verdovingsmiddel over de plek waar ze prikken, dan voel je de prik niet.

Nee dat kan niet. Ze verdoven alleen een deel van de kaak. Met een gasmasker raak je onder narcose. Van het spuitje voel je niets. Toegevoegd na 9 uur: En bang zijn voor een spuitje en dan narcose willen is helemaal niet logies. Narcose is veel gevaarlijker dan een spuitje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100