Middelvinger en ringvinger dik, doet geen pijn. Wat is dit?

Mijn middelvinger is sinds ongeveer 3 dagen dik tussen de 2 scharniergewrichtjes. Normaal kan ik mijn vinger zo buigen de ze zichzelf aanraken, nu lukt dat niet meer. Het doet geen pijn, toch vond ik dit wel vreemd, zo uit het niets. Nu is het bovenste gedeelte van de ringvinger aan dezelfde hand ook dik, dit viel me zo'n 10 minuten geleden op.

De dikke gedeeltes zijn beiden warm. Wat zou dit kunnen zijn? Ik kan me niet herinneren dat ik er iets mee heb gedaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Reddie
10 jaar geleden
Reuma? Dit is vast te stellen als ontstekingsreactie.

Antwoorden (1)

Misschien is het een WhatsApp-vinger.
Of een andere vorm van RSI (repetitve strain injury) door herhaaldelijk
en onder stress dezelfde dingen te doen.
Of een Carpaal Tunnel Syndroom. Dit syndroom behoort tot de specifieke RSI-klachten.
Of een vorm van artrose.

Dat kan alleen een dokter vaststellen.
Dus als het te lang duur: HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
"HUP naar de dokter." was de tekst van Marleen. Ik ben blij dat je die functie hebt overgenomen ;-) Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is die term al
vier jaar lang gewoon van mij hoor!