ik heb het gevoel dat alles aan me perfect moet zijn. ik ben te zwaar, mn moeder zegt vaak dat ik te weinig doe enz... wat moet ik doen ?

ik heb het gevoel dat alles aan me perfect moet zijn. ik ben te zwaar, mn moeder zegt vaak dat ik te weinig doe, mn stiefbroertjes zijn heel erg irritant en zeggen heel vaak kwetsende dingen tegen me enhet contact met mn vader loopt ook niet zo goed, wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Lieverd besef wel dat niemand perfect is of kan zijn. Iedereen heeft fouten.. zelfs als jij iemand ziet lopen die in jou ogen perfect is..als je die zou aanspreken met wat zou je willen veranderen of verbeteren aan jezelf komt die persoon ook met een waslijst waarvan jij zult denken hoe is het mogelijk want jij ziet die fouten niet aan die persoon.

Dus de fouten die jij denkt te hebben kunnen andere misschien helemaal niet zien.

Verder vraag ik me af of je niet misschien midden in je pubertijd zit dit is voor de meeste een moeilijke tijd. Praat met vriendinnetjes over wat hun problemen zijn en zo kun je ook jou problemen samen oplossen misschien.

Probeer te praten met je moeder over je gevoelens en je verdrietjes want geloof me ook zij heeft het vroeger moeilijk gehad toen ze aan het puberen was. En wie kent jou beter als je eigen moeder..?

Als jij beter in je velletje komt te zitten zullen vele problemen niet meer zo moeilijk voor je zijn. En kun je je stiefbroertjes makkelijker vergeven voor hun gedrag en wordt het kontact met hen misschien wel stukken beter.

Mocht dit alles niet mogelijk zijn zou ik je aanraden om met je huisarts of met de kindertelefoon te bellen deze personen zijn er voor je.

Ik geef je een dikke knuf en wens je sterkte :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

helemaal niks
probeer gewoon jezelf te zijn. als er wat punten zijn jezelf wat aan te verbeteren, is dat alleen maar goed om misschien aan die punten te werken. beetje aan de lijn doen, iets meer doen, bijvoorbeeld gewoon eens stofzuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspraak maken met een psycholoog, of gaan praten met een vertrouwenspersoon/mentor op school, die zullen jou situatie veel beter in kunnen schatten dan wij dat kunnen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens voor een spiegel staan en kijk naar degene tegenover je. Je ziet een persoon als 1000 anderen. 1000 anderen die op hun eigen manier allemaal okee zijn. Denk dan: die daar, die is ook wel okee. Misschien kon ‘t beter, misschien kon ‘t slechter, maar die is wel okee.
En bedenk dan eens hoe het slechter zou kunnen.

Nou?

Jij bent wel okee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ieder mens is uniek en perfect..ook jij.. ga meer met vriendinnen weg, en verrijk je leven, probeer t contact met je vader te herstellen, en praat met hulpverleners als je verder geen oplossing vind...
kop op..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eerlijk naar jezelf te kijken, er zijn misschien puntjes die je kunt verbeteren, die heeft iedereen. Daaraan kun je werken.
Ook je stiefbroertjes moeten nog aan zichzelf werken!
Er zij ook vast dingen waar je trots op kunt zijn! Ook die heeft iedereen! Wat is dat bij jou?

Vertel je vader maar dat je graag zou willen dat het beter liep tussen jullie, bedenk samen wat daar voor nodig is.

Geloof in jezelf, weet dat je doet wat je kunt, dan ben je perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar 1 ding belangrijk in het leven...

Dat is in jezelf geloven en in sterk jezelf kunnen staan.

Goed dat zijn twee dingen:-)

Helaas is dat maar o zo moeilijk want hoe sterk kan de mening van een ander voor ons zijn. Al is het maar om onze onzekerheid weg te nemen. En dat kan een ander dus soms ook teweeg brengen. Dat je dus erg onzeker over jezelf wordt.
In die situatie zit jij helaas.

Als anderen je onzeker willen maken, dan zijn zij hele nare dingen die zij koste wat kost weg van hunzelf vandaan willen houden.
Dat je moeder je te zwaar vindt, komt dus doordat zij zelf ENORM bang is om zwaar te zijn. En vooral bang is WAT ANDEREN ER DAN NIET VAN ZEGGEN!.
Je moeder is dus bang, bang voor zichzelf en ze (mis)gebruikt jouw om zichzelf te sterken.

Je stiefbroertjes doen gemeen tegen jouw, omdat ZIJ BANG ZIJN. Ze zijn bang omdat jij hun 'gezin' verstoord. Ze hebben veel verdriet voor de breuk van hun ouders en een nieuwe relatie voorkomt dat die breuk nooit meer goed kan komen (tussen hun echte vader en moeder). Jij bent een indringer voor ze.

Wees jezelf, kijk niet teveel naar anderen en vooral niet als ze negatief over je zijn. Jij bent wie je bent en je bent een prachtig persoon. Echt iemand die uniek is in zijn soort en daar mag je trots op zijn. Geloof in jezelf, want je kunt alles en zeker precies hetgene wat je wilt.
Jij bent HET!