De slechte adem komt vaak voor bij een Bijholte ontsteking.

Dit zijn de holtes die net onder je ogen liggen.

Een bijholte ontsteking kan net zo pijnlijk zijn als een voorhoofdholte ontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, zolang de ontsteking duurt, kan een ander dit ruiken aan je adem. Bij een ontsteking gaan je witte bloedlichaampjes aan het werk om de ontsteking ahw. 'op te eten', en de afvalproducten daarvan ruiken niet fris... Waarschijnlijk heb je ook een vieze smaak in je mond hierdoor.

Flink stomen helpt, en je zou bisolvon (bedoeld voor vastzittende hoest, maar het helpt ook voor vastzittend slijm in je holtes!!) kunnen nemen, zodat je beter kunt snuiten.

Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik uit je vraag begrijp is, dat de ontsteking niet meer aanwezig is en je toch nog een slechte adem hebt.
Als een ontsteking weg is, dan is de slechte adem in principe ook weg.
Ik raad je dus aan terug te gaan naar je behandelend arts om na te laten kijken, of je inderdaad geen ontsteking meer hebt zitten en wat de reden is van je slechte adem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SnakeEye
11 jaar geleden
Excuus, ik had de vraag misschien anders moeten formuleren. De ontsteking is er nog steeds (sinusitis). Al een poosje, tegelijkertijd is hiermee de geur ook onaangenaam geworden. Dus ik vroeg me af of deze twee dingen met elkaar te maken konden hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, okee.
In dat geval klopt het, dat je een onaangename mondgeur hebt en ook, dat eten anders kan smaken.