Is gezondheid te koop?

Toegevoegd na 1 uur:
Als je genoeg poen hebt is er in zekere zin gezondheid te koop.Door b.v iedere drie maanden door een MRI scan te gaan.Zo dat men bepaalde aandoeningen eerder kan ontdekken voordat je er last van hebt,zodat ze eerder zo behandeld kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteraard kun je gezondheid nooit kopen.
Alléén al om het feit,dat wanneer iemand vanaf zijn/haar geboorte genetische afwijkingen of foutjes heeft meegekregen,je dat al a.h.w. ziek bent.

En niemand is volmaakt gezond,dus heeft iedereen wel één of andere "afwijking",de één meer dan de ander.

Het is wél zo,dat een vermogend persoon indien tie ziek wordt,de allerbeste gezondheidszorg kan a.h.w. kan "kopen",in de vorm van privéklinieken,privéverpleging,enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aah, JarJar Binx!

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ook al barst je van het geld en kun je in principe alles kopen, gezondheid is niet te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, tuurlijk niet stel je krijgt aids of een kanker soort wat uitgezaaid is ofzo. Dan kan je geld hebben wat je wil je word dan niet meer beter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Er zijn wel medische behandelingen die te koop zijn, maar als puntje bij paaltje komt, kun je gezondheid niet kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel soms is gezondheid we te koop. Ingeval er wel een oplossing voor het probleem is maar de zorgverzekeraar vergoedt het niet of de ingreep wordt alleen in priveklinieken of in het buitenland uitgevoerd.
In die gevallen is gezondheid wel degelijk te koop. Meestal echter niet. Er zijn aandoeningen die eenvoudig niet te genezen zijn. Dan helpt al het geld van de wereld niet om beter te worden. Helaas.
Een voorbeeld van gezondheid kopen met veel geld: Iemand heeft hele slechte longen maar in NL komt hij/zij niet in aanmerking voor longtransplantatie. Hij/zij heeft geld zat en besluit het geluk over de grens te beproeven. Via de juiste kanalen zal deze persoon slagen en is gezondheid dus te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
gezondheid is niet rechtstreeks te koop.
wel behandelingen en medicijnen,

bijvoorbeeld die man bla bla douglas of zoiets, had heel veel geld maar is toch overleden aan ongeneesbare kanker.

met geld kunnen we er wel voor zorgen dat we de ziektes kunnen onderzoeken zodat we meer komen te weten over het ontstaan van de ziekte en hoe we het het best kunnen bestrijden.

ik denk dat net als de pest zelfs kanker ooit verleden tijd zal zijn.
maar waarschijnlijk zullen er nieuwe ziektes op ons pad blijven komen.

Toegevoegd na 17 minuten:
klopt,
hoe sneller je de ziekte ontdekt hoe meer kans dat het geneest.
maar de ziekenhuizen zullen dan heel erg moeten uitbreiden en er zullen meer zusters en broeders moeten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar met geld kun je wel zorgen voor een gezond leven, waarin de kans op ziektes kleiner wordt.

Je kunt gezond voedsel kopen. Ik weet het, het is moeilijk te vinden, maar het bestaat nog wel.

En je kunt een huis kopen in een land waar de luchtvervuiling veel minder is dan in Nederland, en daar gaan wonen.

Dus met geld kun je wel invloed uitoefenen op je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gedeeltelijk (ik kan het bijna niet uitleggen)
maar wat jij vraagt dan ja